قطعات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

دیدگاه ادیتور vim به ویرایش فایل‌ها بسیار جالب

 

و کاربردیه؛ این که ما موقع ویرایش فایل، ۹۰ درصد مواقع در حال بالا و پایین رفتن و جابه‌جا شدن بین خطوط و ور رفتن با فایل هستیم و ۱۰ درصد مواقع در حال تایپ کردن هستیم.به خاطر همین دیدگاه vim دو حالت command و insert داره. وقتی توی حالت command هستیم چیزی توی فایل تایپ نمی‌کنیم و دکمه‌های روی کیبورد وظایف دیگه‌ای رو به عهده دارن که به ما کمک می‌کنن راحت‌تر با فایلمون ور بریم، بین خط‌ها جابه‌جا بشیم، یه خط‌رو حذف کنیم و ... توی حالت insert هم که می‌تونیم توی فایلمون تایپ می‌کنیم.ادیتور vim یه ادیتور قدیمیه که توی اکثر جاها (لینوکس، مک، ویندوز و ...) قابل استفادس.اگه برنامه‌نویسی می‌کنید vim ‌واقعا می‌تونه سرعت کارتونو بالا ببره و یادگیریش تلگرام خالی از لطف نیست.

 

من خیلی وقت نیست که با vim آشنا هستم

 

ولی تو همین مدّت کم واقعا عاشقش شدم به خاطر امکانات خیلی زیادی که داره. vim معمولا توی ترمینال و کامندپرامپت استفاده می‌شه ولی این به کار من نمیومد چون برنامه‌نویسی اندروید و نوشتن کدای جاوا بخش اعظم کارای منو تشکیل می‌ده، خب اوّلین فکری که به ذهنم رسید این بود که از افزونه‌های vim استفاده کنم و کدای جاوارو بنویسم... ولی یکم که فکر کردم دیدم واقعا هیچّی نمی‌تونه جای اندروید استودیورو بگیره. یکم دیگه فکر کردم... چی می‌شه اگه به جای این که امکانات اندروید استودیورو به vim اضافه کنم بیام و امکانات vim رو به اندروید استودیو اضافه کنم؟با یه سرچ ساده متوجّه شدم که یه افزونه به نام IdeaVim هست که به راحتی امکانات vim رو به اندروید استودیو اضافه می‌کنه. چی بهتر از این؟

 

البته این افزونه برای سایر IDE های شرکت جت‌برینز

 

(intellij idea, pycharm, phpstorm, clion , ...) هم قابل استفادس. احتمالا برای سایر IDE ها هم بتونید افزونه‌ای برای این کار پیدا کنید، از دوست خوبمون گوگل کمک بگیریداگرم دوست داشتید توی خود محیط vim کار کنید خبر خوب اینه که vim افزونه‌های فراوونی داره که می‌تونید استفاده کنید، فقط کافیه سرچ کنید.خلاصه که vim عالیه و به شدّت سرعت کارمونو بالا می‌بره، حالا اگه توی IDE محبوبمون‌هم داشته باشیمش که عالی می‌شه.ستاگرام تنها به یک صورت api ارائه میدهد و api اینستاگرام بر اساس توکن های اهراز شده کار برای دامین و یا هاست های انتخابی هست که محدودیت های زیادی دارد و برای پیاده سازی ربات مناسب نیست. اما راه حلی زیادی برای اینکار هستش که میتوانیم از api های شبیه ساز استفاده کنیم.استفاده از api اینستاگرام شبیه سازی شدهاین نوع api ها که زیاد هم هستن در واقع یک دیوایس حالا چه مرورگر چه موبایل را شبیه سازی میکنندشما باید بسته به زبان برنامه نویسی که کار میکنید هسته api اینستاگرام خودتونو پیاده سازی بکنید. اینکه از چه هسته ای برای کد نویسی و توسعه شروع کنید مهمترین بحث هستش و برای اینکار باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید.

 

موارد مهم در انتخاب api اینستاگرام مناسب :

 

  1. بروز بودن و آبدیت شدن
  2. ارائه امکانات زیاد
  3. اصولی بودن کدنویسی و توسعه راحتر
  4. سازگاری بهتر با شبیه سازی گوشی
  5. تعداد توسعه دهنده فعال
  6. لیست بهترین api های آماده
  7. حال میپردازیم به لیست api های موجود در github
  8. و معرفی نوع زبان برنامه نویسی و امکانات آنها
  9. سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است
  10. کدام مواد غذایی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزهایی
  11. راباید مصرف و از چه چیزهای باید پرهیز کرد.
  12.  

سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها

 

بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی محض خارج شده و کنشگرانه به معادله فعالانه‌ایوارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای به شما کمک می‌کند تا از آورده‌های رسانه‌ها به گونه‌ایهوشمندانه و مفید بهره‌مند شوید.این پنج نکته که در پی می‌آیند، نقاط اصلی پرش به فضای فهم منتقدانه از رسانه‌ها هستند و به عبارت بهتر؛ این پنج مورد اصلی‌ترینموارد مطروحه برای درک رسانه‌ها یا فهم همین تعبیر موسوم به سواد رسانه‌ای به شمار می‌آیند:

۱.خالقان پیام‌ها؛این معیارها به لایه ی مجازی سازی اختصاص داده شده اند و معیار مهمی در سنجش سلامت محیط های مجازی سازی به حساب می آیند. در نتیجه شما نمی توانید بفهمید که این معیارها چه هستند و نحوه عملکردشان در گزارش دهی و سلامت محیط مجازی چگونه خواهد بود. در محیط های مجازی منابع فیزیکی (سخت افزاری) به اشتراک گذاشته می شوند بنابراین معیارهای مجازی سازی باید با نحوه چگونگی به اشتراک گذاری منابع در بین ماشین های مجازی آشنا باشند. نقشه های مجازی و فیزیکی Hypervisor و بسیاری از این معیارها همچنین می توانند به جاهایی در میان لایه ی مجازی و فیزیکی اشاره کنند که تنگناهایی در آن مکان ها رخ داده است.
مثالی از کارایی یک معیار منحصر به فرد روی ”CPU ready “, VM-Host می باشد که مدت انتظار یک VM را قبل از درخواستش برای پردازنده ها نشان می دهد. این درخواست ها بر روی هسته های فیزیکی CPU برنامه ریزی شده اند. این یک معیار کلیدی برای اطلاع خودمان است چون اگر VMها مدت طولانی را برای پردازنده ها منتظر شوند به شدت کند می شوند. این متریک نمی تواند داخل یک Os Guest اندازه گیری شود چون Os Guest از لایه های مجازی سازی آگاه نیست بنابراین نمی داند کدام لایه در حال انتظار است. پس دانستن اندازه CPU ready و آستانه قابل قبول برای آن حیاتیست اگر شما مشکلی در عملکرد داشته باشید. مموری(حافظه) بخش دیگری در محیط های مجازی است که نسبتاً پیچیده است. Hypervisor تکنیک های احیای حافظه بسیاری دارد که در طی تلاشی سعی به منظور حفظ حافظه فیزیکی مورد استفاده دارد. حافظه می تواند Overcommit شود بنابراین حافظه های مجازی بیشتری نسبت به ماشین های فیزیکی موجود به VMها داده می شود. در نتیجه معیارهای حافظه میتوانند درکشان سخت و تفسیرشان دشوار باشد. داشتن ابزار مانیتورینگ و گزارش دهی مثل Veeam One که لایه های مجازی سازی را می فهمد میتواند وظیفه دشوار تفسیر این معیارها را راحت تر کند.


مختلف لوازم جانبی بسته به نوع آن ها و برخی شرایط

 

دیگر متفاوت است. اما در کل قیمت واژه ای کلی و بیان کننده ی برخی ویژگی ها است که آن محصول را گاهی نسبت به سایرین متمایز می سازد. کارکرد و بادوام بودن لوازم جانبی برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. این تجربه را حتما خودتان داشته اید که در هنگام خرید به سمت محصولاتی جذب می شوید که از دوام بالاتری برخوردار هستند و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارند.اگر شما قصد خرید لوازم جانبی کامپیوتر ارزان قیمت داشته باشید، کدام محصول را انتخاب می کنید، محصولی که از کیفیت بالا و کارکرد عالی برخوردار است یا محصولی که هیچ اعتمادی به کیفیت و کارکرد درست آن وجود ندارد؟ به طور حتم شما لوازم جانبی مطمئن و باکیفیت را انتخاب می کنید که مدت زمان زیادی برای شما کار کند.

 

برای آن که بتوانید لوازم جانبی کامپیوتر مطمئنی

 

را خریداری کنید باید قبل و در هنگام خرید نکات زیادی را را مدنظر گرفته و به آن ها توجه کنید. یکی از مهمترین نکاتی که باید برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر ارزان قیمت و مطمئن با کارکرد بالا مدنظر بگیرید این است که شما حتما برندی را برای خرید انتخاب کنید که سابقه ی درخشانی در تولید محصول مورد نظر شما دارد. به طور حتم خرید از برندی که هیچ اسم و رسمی از آن وجود ندارد، زیاد معقول نیست و در بیشتر موارد نمی تواند شما را به هدفی که دارید، برساند.

از خودتان بپرسید کدام نویسنده یا افراد، یا نهادها و سازمان‌ها خالق این پیام‌ها برای شما هستند. آنچه شبکه‌های تلویزیونی یارسانه‌های چاپی آمریکا درباره روسیه می‌گویند؛ شبیه آنچه رسانه‌های روسیه درباره کشورشان می‌گویند؛ نیست. حتی آنچه سی‌ان‌اندرباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید؛ شبیه آنچه فاکس نیوز در مورد ترامپ می‌گوید نیست. اهداف خالقان پیام‌ها یکساننیست.

۲.تکنیک‌های خالقان پیام‌ها برای جلب توجه شما؛

ببینید خالق پیام برای جلب توجه شما از چه تکنیک‌هایی استفاده کرده است و به عبارت بهتر چگونه ذهن شما را اسیر خودش ساختهاست، رنگ، موزیک، نوع واژگان، عکس، گرافیک، بزرگنمایی،... و بسیاری موارد دیگر دست اندرکار شکار توجه شما هستند.

۳.تفاوت برداشت‌های شما از پیام‌ها با برداشت‌های دیگران از همان پیام‌ها؛

تردیدی به خود راه ندهید، سن شما، میزان تحصیلات شما، جنسیت شما، تخصص شما، محل تولد شما، فرهنگ شما، جایگاه اجتماعیو خانوادگی شما و بسیاری از موارد دیگر بر برداشت‌های شما از رویدادهای اطراف شما و یا بر برداشت‌های شما از محتواهایرسانه‌های مورد مصرف شما تاثیرات بسیار مهمی دارند. مراقب علل این تفاوت‌ها در خبرها و گزارش‌های رسانه‌ها باشید و گمان همنکنید برداشت شما از محتوای رسانه معرف برداشت‌های سایر مخاطبان هم هست.

 

۴.دیدگاه‌ها و ارزش‌های موجود در پیام‌ها و یا حذف شده از پیام‌ها؛

 

محتوایی که مصرف می‌کنید یا با چاشنی‌ها دیدگاه‌های ارزشی سرو می‌شود یا اینکه فاقد چاشنی است و هر دو نوع ارائه هم دلایلخاص خود را دارند. چقدر متوجه نقش و تفاوت‌های این چاشنی‌ها هستید؟ برجام را در نظر بگیرید، آمریکا از این پیمان خارج شد،اروپا هنوز حضور نیم‌بندی دارد. آمریکا در پی خروج از برجام، شدیدترین تحریم‌های تاریخ اقتصاد را علیه ایران وضع کرد. حالاهمه‌گیری کرونا در جهان به وقوع پیوسته است. آیا پوشش خبری آمریکا و اروپا درباره کرونا در ایران شبیه یکدیگر است؟ در خبرهایکدامیک از این دو کانون خبری به نقش مخرب تحریم‌های اقتصادی در مبارزه ایران علیه کرونا هیچ اشاره‌ای نمی‌شود؟

 

۵.و بالاخره به چه دلیل یا دلایلی این پیام‌ یا پیام‌ها برای شما ارسال می‌شوند؟



این api توسط تیم بسیار خلاق و حرفه ای mgp25 منتشر شده است. زبان برنامه نویسی آن php میباشد که شما را قادر به پیاده سازی آن تحت وب میدهد و توسعه آن بسیار راحت و منابع در دسترس بسیار زیاد است.در دو قسمت قبل کاملا توضیح دادم که به زعم مخالفت بیشتر دوستان با راهنمایی شرکت مشاور فرآیند دهم کاما تاسیس شد، هدف از تاسیس کاما جمع کردن تعداد زیادی از جوانان و نخبگانی بودند که از استان البرز و بالاخص شهر کرج برای کار به تهران میرفتند ، شاید این تفکر خیلی بزرگ بود اما امکان داشت ، با توجه به صحبتها و رایزنی هایی هم که انجام شد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همینطور مرکز شتابدهی نوآوری ، شرکت ارزیاب سنجش خاورمیانه برای کاما انتخاب شد.
سالها گذشت و امروز اتفاق جالبی برام افتاد ، یکی از دوستان بسیار خوبم از اون مجموعه تماس گرفت و گفت میخوان تغییر کنند و خیلی خوشحال شدم، اما وقتی از نوع تغییر گفت خوشحالیم به ناراحتی تبدیل شد ، اونها میخواستند بجای جذب مدیر مارکتینگ به روز یا مدیر محصول چند نفر گرافیست و سئو کار و متخصص شبکه های اجتماعی جذب کنند و به اونها استراتژی پوسیده و کهنه خوشون رو دوباره دیکته کنند.با اینکار تنها اتفاقی که براشون میوفته اینه که بیشتر در خودشون فرو میروند و نهایتا دنیای دیجیتال رو یک اشتباه میدونن ، در صورتی که اصلا به این فکر نمیکنن شاید بیشتر از همه این موارد به استراتژیستی نیاز دارند که کسب و کارشون رو بشناسه و بتونه استراتژی حضور در بازار رو بهشون ارائه کنه.
بعد از همکاری های خوب و بموقع شرکت ارزیاب تمامی اطلاعات آماده و برای مرکز شتابدهی و نوآوری ارسال شد و مقرر شد در همان هفته جلسه ارزیابی برگزار شده و بازدید از کاما انجام بشه ، تقریبا ۱۲ هفته بعد با ما تماس گرفتند که آماده باشید برای هفته آتی میاییم بازدید ( ۱۲ هفته بعد ) ، دوستان از بخشهای مختلف پارک از مدیریت تا . . . برای بازدید تشریف آوردند و از تمام فضا و تیمها بازدید و مصاحبه انجام دادند و در نهایت با چهره ای راضی مجموعه را ترک کردند .

 

تا ۴ هفته هیچ خبری نبود و ما هم پیگیر که نتیجه ؟؟؟!!!!!

 

ما جوابی نمیگرفتیم که در نهایت هفته پنجم اعلام شد شفافیت مالی ارائه نشده و شتابدهنده باید پرینت حساب های خودش رو ارائه بده ، اینجا برای ما سوال پیش اومد که با توجه به قوانین موجود  در زمینه شتابدهنده ها و شتابدهی ، هیچ شتابدهنده ای مستقیما نمیتونه سرمایه گذاری کنه بر روی استارتاپ های خودش و موظف است بعد از دوره های پیش شتابدهی و شتابدهی برای استارتاپ سرمایه گذار خوب و شفاف پیدا کنه و خودش خارج بشه ، ما هم برای این موضوع با شناسا قرارداد همکاری بسته بودیم و در حال صحبت با هم آوا و رهنما بودم و همینطور با تعدادی سرمایه گذار شخصی هم صحبت کردم ، اما جالب اینجا بود بهم اعلام شد پرینت حساب سرمایه گذران خودتون رو باید ارائه بدید ، این موردی بود که هیچ کجا اعلام نشده بود و فکر نیمکنم هیچ سرمایه گذاری حاضر به انجام این کار باشه.
ویژگی ها :

  • بروز بودن و آبدیت شدن
  • توسعه دهندگان زیاد
  • زبان برنامه نویسی php
  • مستندات زیاد
  • توسعه راحت
  • پشتیبانی تمام قابلیت های اینستاگرام
  • مراحل نصب :
  • 1 - ابتدا از گیت هاب دانلود کنید سپس
  • در پوشه مربوطه کد زیر را وارد نمایید.
  • 1
  • 1composer require mgp25/instagram-php

با زدن این دستور تمامی کتابخانه های لازم برای این پروژه دانلود و نصب میشه در مرحله دوم برای استفاده در پروژه خودتون کافیه کلاس مربوطه رو فراخوانی کنید.درست است که در حالت متنی کار می­‌کنید و دارید از tig استفاده می­کنید، اما لزومی ندارد که از diff متنی استفاده کنید. اگر به یک ابزار diff/merge مناسب مثل Beyond Compare نیاز دارید، می­توانید با تنظیم tig از آن استفاده کنید. برای این کار باید خط زیر را به فایل tigrc. خود اضافه کنید:bind status <F4> !sh -c “git difftool -y \”$(git rev-parse — show-toplevel)/%(file)\”"
حالا یک فایل تغییریافته را انتخاب کنید و کلید F4 را فشار دهید.حتی اگر کار با ترمینال برایتان راحت باشد، باز هم یک سری کارها هستند که ممکن است موجب اذیت­‌تان بشوند. مثلا باز کردن سریع چند پوشه یا ‌کپی چند فایل انتخاب شده به یک پوشه­‌ی دیگر.

 

با استفاده از ranger می­توانید به شیوه‌­ی زیر فایل­ها را کپی کنید:


چطور می­‌شود با استفاده از ترمینال، یک فایل را به برنامه­‌ای که رابط کاربری گرافیکی دارد فرستاد؟ مثلا مسیر یک عکس را به برنامه­‌ی ویرایش عکس داد.به این شکل realpath مسیر واقعی و مطلق هر فایلی را به شما می‌­دهد:mackup
فرض کنید همه‌­ی برنامه‌­های خود را تنظیم کرده­‌اید. وقتی کامپیوترتان خراب شود یا بخواهید آن را عوض کنید، چکار خواهید کرد؟ mackup (هم برای لینوکس و هم برای MacOS) راهکاری است برای backup گرفتن تنظیمات برنامه­‌های خود به dropbox یا هر سرویس ذخیره‌­ی ابری دیگر.روش آن هوشمندانه است، به جای ایجاد نسخه‌­ها و scheduleهای مختلف، صرفا فایل را به dropbox شما آپلود می­‌کند و فایل اصلی را با symlink جایگزین می­‌کند.برنامه­‌های شما طبق روال عادی و با تنظیمات خودشان کار خواهند کرد، اما در واقع در حال تغییر فایل­‌های dropbox شما هستند. با این روش، هر تغییر روی تنظیمات، مستقیما روی سرویس ذخیره‌­ی ابری شما backup می­‌شود.نکته­ی مهم این است که برخلاف بقیه­ی برنامه‌های پشتیبان­‌گیری موجود، mackup تنها به یک بار اجرا شدن نیاز دارد.ncاین دستور قرار است به سوال «چی داره حافظه‌­ی منو می­‌خوره؟!» جواب بدهد. بسیار ساده و پرکاربرد است و از بسیاری از برنامه­‌های جایگزین که رابط گرافیکی دارند بهتر کار می‌­کند. در نهایت می­‌توان مستقیما از طریق آن چیزهای مختلف را پاک کرد.

  • ۹۹/۰۲/۲۸
  • وسن وسونو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی