قطعات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

شروع یک تعمیرگاه فن اوری

 

وب‌سایت مشهور اینترنت آرشیو (Internet Archive) در ماه مارس برنامه‌ای به‌نام National Emergency Library راه‌اندازی کرد که ۱/۴ میلیون کتاب الکترونیک را به عموم مردم عرضه می‌کند. آن‌ها اکنون اعلام کرده‌اند که برنامه را به‌خاطر جلوگیری از به جریان افتادن پرونده حقوقی، متوقف می‌کنند. چهار تاشر بزرگ تصمیم گرفتند تا از اینترنت آرشیو به‌خاطر نقض قانون کپی رایت شکایت کنند که نگرانی و واکنش جدی وب‌سایت مذکور را در پی داشت.

 

 

اینترنت آرشیو اعلام کرد که از ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) برنامه‌ی عرضه‌ی کتاب الکترونیک خود را به همان صورت قبلی یعنی قرض دادن کتاب‌ها به‌صورت کاملا کنترل شده باز خواهد گرداند. در روش مذکور، کتابخانه‌ها، نسخه‌های دیجیتالی کتاب‌ها را به‌صورت یک کتاب در هر مرتبه، قرض می‌دهند. این سازمان غیر انتفاعی در بیانیه‌ای پیرامون تصمیم جدید نوشت: «ما برنامه‌ی زمانی خود را تغییر دادیم، چون در دوشنبه‌ی گذشته، چهار ناشر بزرگ در میانه‌ی یک همه‌گیری جهانی تصمیم گرفتند تا از اینترنت آرشیو شکایت کنند. به‌هرحال شکایت آن‌ها تنها محدود به برنامه‌ی کوتاه‌مدت National Emergency Library نیست. حمله‌ی آن‌ها، هر نوع کتابخانه‌ای را که کتاب‌های دیجیتالی را تحت تملک دارد و قرض می‌دهد، هدف قرار داده است. درواقع ایده‌ی اصلی کتابخانه در دنیای دیجیتال، با این شکایت به چالش کشیده می‌شود».

 

ناشران به‌دنبال افزایش هرچه بیشتر کنترل روی توزیع کتاب‌ها هستند؟!


برنامه‌ی اخیر اینترنت آرشیو به‌نوعی زمان انتظار کاربران را برای دریافت کتاب از کتابخانه‌های دیجیتال از بین برده بود. این لیست انتظار، ابزاری بود که ناشران به‌کمک آن، نحوه‌ی توزیع کتاب در کتابخانه‌ها را مدیریت می‌کردند. در برنامه‌ی عادی، ناشران یک مجوز دوساله را می‌فروشند که چندین برابر گران‌تر از خرید عادی کتاب، هزینه دارد. برنامه‌ی جدید اینترنت آرشیو تصمیم داشت تا امکان بی‌نهایت دانلود یک کتاب را در مدت محدودی دراختیار همه‌ی کاربران قرار دهد. این برنامه قرار بود از ۲۴ مارس تا ۳۰ ژوئن پیاده شود که ظاهرا به‌زودی تعطیل خواهد شد.

واتس‌اپ مدعی شده است که نقصی را که به‌موجب آن شماره تلفن کاربران در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شد را برطرف کرده است.
 به گزارش ایاگر مجبور بودم تنها در دو کلمه چطوری عمل کنیم رو توضیح بدم، می‌گفتم تمرکز و عمیق کار کردن. به نظر می رسه که این کلمات واقعاً در حق بهترین بنیانگذارها صادق هست.آن‌ها بی وقفه روی محصول و رشد آن متمرکز شده‌اند. آن‌ها سعی نمی‌کنند همه چیز را انجام دهند - در حقیقت، آن‌ها زیاد نه می گویند (این خیلی سخته چون افرادی که شروع به کار می‌کنند نوعی از افرادی هستند که دوست دارند چیزهای جدید را انجام بدهند).به عنوان یک قاعده کلی، اجازه ندهید شرکت شما کار بعدی را شروع کند تا زمانی که اولین کار را انجام نداده اید. هیچ شرکت بزرگی را نمی‌شناسم که در آن واحد شروع به انجام چندین کار کند. با اعتقاد بسیار زیاد درباره یک چیز شروع می‌کنند و همه نگاهشان را معطوف به آن می کنند. شما می‌توانید کارهای خیلی کمتری از آنچه فکر می‌کنید انجام دهید. یک دلیل خیلی خیلی شایع در مرگ استارتاپ ها این هست که کارهای اشتباه زیادی را انجام می دهند. اولویت بندی یک امر ضروری و سخت است. (به همان اندازه مهم برای تعیین اولویت‌های شرکت تعیین اولویت‌های تاکتیکی خودتان است. روشی که پیدا کردم و به خوبی برای من کار می کنه این هست که یک کاغذ و خودکار بردارید لیستی تهیه کنید از برای هر روز با سه وظیفه اصلی و ۳۰ مورد فرعی و یک لیست سالانه برای اهداف کلی).

در حالی که بنیانگذاران بزرگ خیلی از پروژه‌های بزرگ

 

را انجام نمی‌دهند، اونا هر کاری میکنن خیلی عمیق انجام میدن. آن‌ها خیلی سریع کارها را انجام می‌دهند. آن‌ها قاطع هستند، که زمانی که شما استارتاپ راه‌اندازی می‌کنید سخت است- شما توصیه‌های متناقض زیادی خواهید داشت، هر دو به این دلیل که چندین روش برای انجام کارها وجود دارد و به این دلیل که توصیه‌های بد زیادی وجود دارد. بنیانگذاران عالی به همه توصیه‌ها گوش می‌دهند و سپس به سرعت تصمیمات خود را می‌گیرند.لطفا توجه داشته باشید که این به معنای این نیست که همه کارها را عمیق انجام دهید. این غیر ممکن است. تو باید چیزای درست رو انتخاب کنی. همانطور که Paul Buchheit می‌گوید، راه‌هایی برای رسیدن به ۹۰ % ارزش با ۱۰ % از تلاش پیدا کنید. بازار اهمیت نمی‌دهد که شما چقدر سخت کار می‌کنید - تنها به این مساله اهمیت می‌دهد که شما کارهای درست را انجام دهید.

  1. خیلی سخته که هم روی کیفیت محصول خوب کار کنید
  2. و هم خیلی سریع به جلو حرکت کنین. اما این یکی از گفته‌های واضح یک
  3. بنیانگذار عالی ست.تنا و به نقل از  engadget، پیش‌ازاین محققی امنیتی
  4. به نام آتول جایاران مشخص کرد که شماره تلفن‌های کاربران واتس‌اپ
  5. که از قابلیت Click to Chat این نرم‌افزار استفاده کرده بود در نتایج جستجوی
  6. گوگل نمایش داده شده است.قابلیت Click to Chat به کاربران این امکان را می‌دهد
  7. که با شماره تلفن خود لینکی را در یک متن ساده ایجاد کنند.

بر اساس گفته‌های جایارام، ازآنجایی‌که لینک‌ها در سرور روت فایل robot.txt را ندارند نمی‌توانند مانع از این شوند که گوگل یا سایر موتورهای جستجو به این لینک‌ها دسترسی پیدا کنند. جایارام اظهار کرده است که در حدود 300 هزار شماره تلفن ممکن است به هنگام جستجوی « site:wa.me» در نتایج جستجوی گوگل مشخص شده باشند وزیر ارتباطات از از آغاز واردات گوشی های 5G به کشور خبر داد. این خبر پس از اعلام راه اندازی اولین سایت 5G در کشور اتفاق افتاده است. چند روز پیش آذری جهرمی از شروع به کار سایت 5G در کشور  خبر داده بود. این سایت قرار است 5 نقطه از تهران را زیر پوشش اینترنت 5G قرار دهد.به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امروز آذری جهرمی در جمع خبرنگاران از آغاز روند واردات گوشی های 5G به کشور خبر داد. به گفته وی از این پس گوشی های با قابلیت 5G نیز به کشور وارد خواهد شد. وزیر ارتباطات همچنین از پیاده سازی سیستم عامل اندروید بومی بر روی یک مدل گوشی همراه خبر داد اما نوع و مدل گوشی همراه و زمان آن را اعلام نکرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه پتانسل ساخت گوشی های هوشمند در کشور وجود دارد گفت: بررسی های وزارت ارتباطات و وزارت صمت نشان می دهد که این توانایی در کشور وجود دارد و شرکت های فعال باید توسط دولت حمایت شوند. آذری جهرمی توسعه اینترنت ملی را جدا از توسعه اینترنت بین المللی خواند و گفت این توسعه می تواند به گسترش و پایداری بیشتر خدمات در داخل کشور خواهد شد.
 البته همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد به نظر می‌رسد که این حمله سایبری بیش از هر چیز سرورهای داخلی هوندا را هدف قرار داده است اما متخصصان با مشاهده موارد این‌چنین به این نتیجه رسیده‌اند که صنعت خودروسازی این روزها باید به دلیل اتصال خودروها به یکدیگر امنیت خود را بیش‌ازپیش تقویت کند.

 

  1.  اپل در ماه‌های گذشته، حال‌وروز خوشایندی تجربه کرده است.
  2. به‌زودی، رویداد WWDC هم برگزار می‌شود و باید اخبار تأثیرگذاری
  3. برای اکوسیستم اپل را شاهد باشیم. دراین‌میان، نتایج پژوهشی
  4. هم منتشر شده است که نشان می‌دهد مشریان سازمانی به‌مرور
  5. به‌سمت کامپیوترهای مک جذب شده‌اند و آمار این دسته از مشتریان
  6. برای اپل در مسیر رشد چشمگیری قرار دارد.
  7. یکی از کارمندان فیس‌بوک که از تصمیم مارک زاکربرگ برای حذف نکردن
  8. پست دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) انتقاد کرد بود، اخراج شد.
  9. به گزارش ایتنا از مهر، برندون دیل یکی از مهندسان این شبکه اجتماعی

در سیاتل در توئیتر خود نوشته بود به دلیل انتقاد علنی از یکی از همکارانش که حاضر نشده بود از بیانیه جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» پشتیبانی کند، اخراج شده است. دیل قصد داشت این بیانیه را در اسناد توسعه دهندگان منتشر کند. دیل پس از اخراجش در توئیتر نوشت: بدون شک رفتارم برخلاف سیاست‌های محیط کاری فیس‌بوک بود. من ادعا نمی‌کنم که ناعادلانه اخراج شده‌ام. من از فیس‌بوک، ضرری که می‌رساند و سکوت افرادی که با آن همکاری می‌کنند، خسته شده‌ام.


شرکت دانمارکی بنگ اند اولافسن در بیانیه‌ای اعلام کرد

 

که با زیرمجموعه‌ی ایکس‌باکس مایکروسافت وارد همکاری شده است. همکاری جدید شامل توسعه‌ی تجهیزات حرفه‌ای صوتی مخصوص بازی می‌شود. این شرکت در توییتی که پیرامون همکاری جدید منتشر شده بود، نوشت که همکاری با ایکس‌باکس با تمرکز روی بازار حرفه‌ای گیمینگ انجام می‌شود که از تخصص آن‌ها در حوزه‌ی مهندسی صدا، طراحی و تولید، بهره‌برداری می‌کند.کریستوفر پولسن، مدیر بخش مدیریت محصول بنک اند اولافسن در بیانیه‌‌ی خبری پیرامون همکاری با ردموندی‌ها به پیشرفت‌های صنعت بازی در سال‌های اخیر اشاره کرد. او همچنین تنوع وسیع مخاطبان و کاربران این حوزه را رو به افزایش دانست. پولسن اعتقاد دارد با پیشرفت صنعت مذکور و پدیدار شدن بازارهای جدید، شرکت آن‌ها باید نقش خود در توسعه‌ی فناوری و ارائه‌ی محصولات بهینه را جدی‌تر بگیرد.http://vasan344.blog.ir/

ما با ورود به صنعت بازی می‌خواهیم کاری که در آن تخصص داریم را انجام دهیم: ارائه‌ی بهترین کارایی صوتی در یک طراحی عالی در کیفیت ساخت مثال‌زدنی. ما در صنعت بازی ظرفیت‌های تجاری بالایی را پیش‌بینی می‌کنیم. همکاری با ایکس‌باکس، برای ما به‌معنای پیدا کرده شریک ایدئال برای تحقق ظرفیت‌ها است.سازمان‌های مذکور، بیش از تمامی بخش‌ها از امکانات مک بهره می‌برند. دلیل استفاده‌ی بخش IT از کامپیوترهای مک نیز به‌خوبی روشن است. توسعه‌ی نرم‌افزار یکی از دلایل اصلی استفاده از مک به‌شمار می‌رود و نیاز به توسعه‌ی اپلیکیشن‌های چندپلتفرمی در سازمان‌ها آن را تشدید می‌کند. از دلایل احتمالی دیگر می‌توان به هزینه‌ی اندک مالکیت (ترکیب هزینه‌ی خرید و تعمیر و نگه‌داری) اشاره کرد که به‌دلیل پایداری بیشتر مک به‌دست می‌آید. شرکت‌هایی همچون SAP و IBM قبلا ارزان‌‌تربودن هزینه‌ی مالکیت مک را تأیید کرده‌اند. البته بسیاری از کامپیوترهای مک که در بررسی اخیر در آمار محاسبه شدند، نتیجه‌ی پیاده‌سازی سیاست استفاده از دستگاه شخصی در محل کار (BYOD) هستند.

تحقیقات اخیر ادعا می‌کند بیشترین عامل محرک برای استفاده از کامپیوترهای مک در سازمان‌ها را می‌توان در بهره‌وری و قدرت این کامپیوترها جست‌وجو کرد. درواقع، بسیاری از کارمندان و مدیران مک را بهترین ابزار برای انجام وظایف کاری می‌دانند. امنیت، هماهمگی بهتر با دیگر دستگاه‌های اپل، راحتی استفاده و ترجیح کاربران بر استفاده از مک، همگی باعث می‌شوند محصولات اپل استقبال چشمگیری در بازار تجاری تجربه کنند.بنگ اند اولافسن با محصولات حرفه‌ای صوتی در بازار شناخته می‌شود. هدفون‌های بی‌سیم آن‌ها درکنار اسپیکرهای بلوتوثی، در دسته‌‌ی پرچم‌دار لوازم جانبی صوتی قرار می‌گیرند. هنوز جزئیاتی از حاصل همکاری شرکت دانمارکی با مایکروسافت در دست نیست. البته مت کسلرینگ، مدیر شراکت‌های سخت‌افزاری ایکس‌باکس می‌گوید احتمالا آن‌ها یک دستگاه قابل حمل صوتی با امکان اتصال و هماهنگی با ایکس‌باکس سری ایکس تولید خواهند کرد. کنسول بازی جدید ردموندی‌ها در فصل تعطیلات سال جاری به بازار عرضه می‌شود و ساخت یک محصول جانبی حرفه‌ای برای بخش صوتی آن، بسیاری از کاربران را هیجان‌زده خواهد کرد.


یک روز قبل از انتشار این توئیت، دیل به جمعی

از همکارانش ( از جمله ۶ مهندس دیگر) پیوسته و میز کار خود را ترک کرده بود. او همچنین با انتشار توئیتی  به شیوه برخورد زاکربرگ با پست‌های ترامپ در خصوص تظاهرات ضدنژاد پرستی اعتراض کرده بود. دیل در این توئیت که دوم ژوئن منتشر شده، نوشته است: منتشر نکردن یک بیانیه به طور عمدی، عملی سیاسی است. 


مجموعه کتاب های همراه مدیران، راه حل هایی

 

برای چالش هایی که مدیران هر روزه با آن ها مواجه می شوند ارائه می کند. این کتاب ها راهنماهایی ساده و قابل فهم برای همه کسانی است که می خواهند هنر مدیریت بیاموزند. تعیین اهداف موضوعی چالشی است. در این کتاب با مرور فرایند هدف گذاری، ایده و نکته های مهمی برای غلبه بر این چالش بیان می کند.انتشار پیام «با شروع غارت تیراندازی آغاز می‌شود» دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی جنجال زیادی به پا کرد. این پیام در واکنش به تظاهرات مردم پس از مرگ جورج فلوید به دلیل خشونت پلیس منتشر شده بود.


نتایج بررسی شرکت Parallel نشان می‌دهد

 

کامپیوترهای مک در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط طرفداران فراوانی دارند و ۵۵ درصد از کسب‌وکارها مک را به سیستم‌‌عامل‌های دیگر ترجیح می‌دهند. بررسی یادشده کسب‌وکارهای متنوعی را در صنایع گوناگون مطالعه کرد که محبوبیت اپل و اکوسیستم کامپیوترهای شخصی‌اش را در گستره‌ی وسیعی تأیید می‌کند.


هکرها این روزها می‌توانند با پیام‌های متنی کنترل

خودروهای پیشرفته افراد را بر عهده بگیرند یا با هک کردن بتوانند خودروی تسلا مدل اس را بدزدند. همچنین کمپانی خودروسازی فیات مجبور شد که پس از یک حمله سایبری 1.4 میلیون خودروی تولید شده را از بازار جمع‌آوری کن بعد از منتشر شدن نسخه بتای آندروید ۱۱ حالا گوگل در اکانت خود در شبکه اجتماعی ردیت اعلام کرده است که ماه بعد پیام‌رسان گوگل شکل آندروید ۱۱ را به خود خواهد گرفت. البته باید گفت که کسانی این بروزرسانی و شکل جدید پیام‌های ارسالی و دریافتی در پیام‌رسان گوگل را دریافت می‌کنند که از نسخه بتای آندروید ۱۱ استفاده ‌کنند.
براساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نداشتن شاکی خصوصی در موضوع استقرار یا آرای کمیسیون‌‌های ماده‌ی ۱۰۰ ازجمله شرایطی است که درزمینه‌ی صدور مجوز استقرار مؤثر است. کاربری ساختمان‌هایی که این شرکت‌ها در آن‌ها مستقر می‌شوند، تغییر نخواهد کرد و تنها تغییر ایجاد شده، حضور یک شرکت دانش‌بنیان در ساختمان مسکونی است.


شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند

 

منازل مسکونی حداکثر ۲۵۰ متری را برای استقرار خود در نظر بگیرند. پس از انتخاب محل و بررسی اولیه‌ی این تقاضا، پرونده به شهرداری منطقه ارسال می‌شود. این نهاد ارزیاب اصلی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در ساختمان‌های مسکونی خواهند بود. مرکز شرکت‌های دانش بنیان مرجع بررسی‌های بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شده است.

معاونت علمی ریاست‌جمهوری اعلام کرد

این تصمیم با هدف کمک به اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های نوپا گرفته شده است. بسیاری از این شرکت‌ها در وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی زیادی رو‌به‌رو شده‌اند و تأمین بودجه‌ی لازم برای محل استقرار، شرکت‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
این ویژگی جدید آندروید ۱۱ به پیام‌رسان‌های دیگر هم این اجازه را می‌دهد که بتوانند از شکل حباب‌های جدید در برنامه خود استفاده کنند. مثلا وقتی پیامی دریافت می‌شود تصویر فرستنده پیام به شکل یک دایره شناور در قسمت بالای صفحه نمایش مشخص شود. همچنین در بخش اعلان‌های آندروید ۱۱، کاربر می‌تواند همان دایره شناور را بدون این که از برنامه جاری خارج شود باز کرده و به آن جواب دهد. این قابلیت جدید برای برنامه‌هایی مانند فیسبوک بسیار کاربردی خواهد بود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که جایارام اولین شخصی نیست که این مشکل را گزارش می‌دهد. علاوه بر این مرکز WaBetaInfo نیز این مشکل را در ماه فوریه گوشزد کرده بود. اگرچه به نظر می‌رسد که این مشکل تا به امروز برطرف شده باشد اما این نقص امنیتی بسیار بزرگی است و احتمالا وجود آن چندین ماه نیز به طول انجامیده است
ناشرانی که از اینترنت آرشیو شکایت کردند، Hachette, HarperCollins, Penguin Random House و John Wiley & Sons، علاوه بر اشاره به نقض قانون کپی‌رایت از سوی اینترنت آرشیو، اعتقاد دارند برنامه‌ی جدید، فراتر از مجوزهای قانونی فعالیت کتابخانه‌ای اجرا می‌شود. از نگاه آن‌ها، برنامه‌ی کتابخانه‌ی ملی اورژانسی اینترنت آرشیو، یک نوع دزدی دیجیتال عمدی را در مقیاس صنعتی هدایت می‌کند.

  • ۹۹/۰۳/۲۵
  • وسن وسونو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی