قطعات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

چگونه تعمیر کار شارژر لپ تاپ حود باشیم

 

 میخوایم راجع به شارژر لپ تاپ اچ پی و روش های تعمیر این قطعه با شما همراهای عزیز صحبت کنیم. اهمیت شارژر در لپ تاپ کاملا مشهوده و نیازی به تاکید دوباره نیست. اگه هر کدوم از بخش های شارژر دچار ایراد بشه، فرایند شارژ لپ تاپ مختل میشه و شما نمیتونین به درستی باهاش کار کنین. مطلب آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی که توسط متخصصن تعمیر لپ تاپ تهیه و تدوین شده، بهتون کمک میکنه که مشکلات این قطعه رو بشناسین و اونا رو در زمان مناسب برطرف کنین.برای آشنایی بیشتر شما کاربرای عزیز با این فرایند و مراحل و نکات مهم اون، میتونین کلیپ آموزشی رو هم تماشا کنین و در جریان نکات کاربردی تری قرار بگیرین. ضمن اینکه اگه با انجام دادن مراحل ذکر شده در ویدئو، نتونستین مشکل شارژر رو برطرف کنین، همکارای ما در نمایندگی مجاز اچ پی مرکز سخت افزار ایران، تخصصی ترین سرویس های ترمیمی رو بهتون ارائه میدن.این هم گزینه خیلی مناسبی بود. می‌شد یک آی‌مک قدیمی (حدوداً تولید سال 2015) را با یک کانفیگ قابل قبول بین ۵ تا ۸ میلیون تومان خرید. اما باز هم چند اشکال وجود داشت:

یکی این که پیدا کردن یک آی‌مک دست دوم سالم کار خیلی آسانی نیست. هرچند برای نویسنده این امکان تقریباً مهیا شده بود. دوم این که آی‌مک را نمی‌شود مثل لپ‌تاپ هرجایی با خودمان همراه کنیم. ایراد دیگری هم که بود هزینه‌ای بود که ناچار باید پرداخت می‌شد و این هرچند از خرید یک لپ‌تاپ نو ارزان‌تر در می‌آمد اما به هر حال فشار اقتصادی خودش را داشت.

 

ارتقای لپ‌تاپ به جای خرید لپ‌تاپ جدید


قطعاً به صرفه‌ترین راه حل همین بود! به خصوص که لپ‌تاپ قدیمی من کاملاً سالم بود و مشکل من فقط سرعت پردازشش بود. اگر آماده هستید شرح این راه حل کم هزینه را در ادامه این مطلب دنبال کنید.استفاده از لپ تاپ بدون باتری و اتصال مستقیم آن به برق کاملا امکان پذیر است و با رعایت چند نکته می‌توانید بدون آسیب رسیدن به لپ تاپ خود این عمل را انجام دهید. باتری لپ تاپ‌ها دارای یک عمر مفید هستند که پس از گذشت چند سال و حدود ۱۰۰۰ بار شارژ شدن فرسوده شده و بایستی باتری جدیدی را جایگزین آن کنید. در این بین برخی از کاربران برای جلوگیری از زودتر فرسوده شدن باتری اقدام به جدا کردن باتری از بدنه لپ تاپ می‌کنند. همچنین در صورتی که لپ تاپ شما قدیمی شده است و دیگر باتری آن برای جایگزین کردن با باتری فرسوده در بازار یافت نمی‌شود به ناچار بایستی به صورت مستقیم و بدون باتری از لپ تاپ خود استفاده کنید.

  • در این نوشته تصمیم داریم به معرفی چند نکته ساده
  • آموزش استفاده از لپ تاپ بدون باتری و اتصال مستقیم آن به برق بپردازیم.
  • در صورتی که سلامت لپ تاپ و باتری آن برای شما مهم است همراه با ما باشید.
  • سرعت پردازش یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ به چیزهای مختلفی بستگی دارد
  • در مورد لپ‌تاپ، تنها چیزی که شما می‌توانید به راحتی آن را ارتقا و بهبود ببخشید
  • رَم (RAM) و هارددیسک (Hard Disk) آن است.

به عنوان صاحب یک کسب و کار یا مدیر یک سازمان، هر روز بر بخش‌های مختلف کسب و کارتان نظارت دارید، با کارکنان و و مدیران مجموعه خود تعامل می‌کنید، گزارش‌های مالی، فروش و عملکرد را با دقت بررسی می‌کنید، با تأمین‌کنندگان و مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید و برای کسب و کارتان چشم‌اندازهای بلندمدت و کوتاه مدت تعریف می‌کنید.پیش خود تصور می‌کنید این بزرگ‌ترین نقطه‌قوت شما است که از نزدیک بر همه بخش‌های کسب و کارتان اشراف دارید و با زیر و بم آن آشنا هستید. اما آیا این تصور درست است؟
در مرکز کسب و کارتان ایستاده‌اید و از فاصله‌ای بسیار نزدیک به آن نگاه می‌کنید، و این باعث می‌شود نقاط کور شما افزایش یابد، مشکلات، چالش‌ها، سرمایه‌های ناملموس و حتی فرصت‌های تکرار نشدنی از دید شما پنهان بماند.برای همین به فرد باتجربه‌ای نیاز دارید که خارج از گود کسب و کار شما ایستاده باشد و بتواند با نگاهی بیطرفانه و عاری از هر گونه تعصب و قضاوت، کسب و کار شما را بررسی کند، کسی که در اداره کردن و موفقیت کسب و کارهای مختلف سابقه درخشانی داشته باشد؛ یک مشاور کسب و کار.
1- در صورت خرابی باتری و تعویض آن، حتما باتری معتبر تهیه کنید. 1000 تومان بالا و پایین بودن قیمت باتری ارزش آسیب رسیدن با دستگاه لپ تاپ را ندارد.

2- با زور شارژر لپ تاپ را وصل نکنید. چون احتمال شکستگی کانکتور شارژر لپ تاپ وجود دارد.اینجا کلیک کنید.

3-  موقعی که با لپ تاپ کار می کنید، بدترین زمان برای شارژ باتری است. در این حالت هم به باتری و هم به شارژر فشار بیشتری وارد میشود.

4- سعی کنید باتری لپ تاپ را در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد نگه دارید. گرما بدترین اثر رو روی باتری لپ تاپ می گذارد. اگر خواستید باتری را خارج از لپ تاپ نگه دارید، توصیه میشود وقتی شارژ باتری 30 الی 50 درصد است، این کار را انجام دهید.

5- باتری لپ تاپ را در جای مرطوب نگهداری نکنید. چون هوای مرطوب باعث میشود پین های باتری سولفاته شود و در این حالت ارتباط بین لپ تاپ و باتری از بین میرود.

6- توصیه میشود ابتدا شارژر لپ تاپ را به برق وصل کنید، سپس آداپتور شارژر را به لپ تاپ بزنید. چون بعد از اتصال آداپتور یا شارژر لپ تاپ به برق، مدت زمان خیلی کوتاهی طول میکشد تا به ثبات ولتاژی برسد.

7- حین کار با لپ تاپ هرگز باتری را از لپ تاپ جدا نکنید حتی اگر شارژر لپ تاپ به دستگاه وصل باشد. چون این کار باعث میشود یک وقفه خیلی کوچک بین قطع شدن باتری و وصل شدن شارژر اتفاق بیافتد. همین مورد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به هارد لپ تاپ بزند.

 

  • اگر نابسامانی‌های اقتصادی، رکود بازار، بحران‌های پی در پی و رقابتی بودن بیش از حد بازار شما را مضطرب و نگران کرده؛
  • اگر حس می‌کنید کسب و کارتان خیلی بیشتر از این پتانسیل دارد و می‌تواند پیشرفت کند اما نمی‌دانید چگونه این پتانسیل‌ها را بالفعل کنید؛
  • اگر حس می‌کنید همه راه‌ها را رفته‌اید اما نتوانسته‌اید برای مشکلاتتان راهکار مناسبی پیدا کنید؛
  • اگر می‌خواهید سیستم‌سازی* کنید تا کسب و کار شما در نبودتان بی هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهد؛
  • اگر می‌خواهید یک کسب و کار جدید راه بیندازید اما دست نگه داشته‌اید چون از ریسک‌ها و مشکلات این مسیر بی‌خبرید؛
  • اگر ایده‌های بکری در ذهن دارید اما نمی‌دانید چگونه باید این ایده‌ها را اجرایی کرد؛
  • اگر نمی‌توانید گاو بنفش کسب و کارتان را پیدا کنید؛
  • و از همه مهم‌تر این که، اگر فکر می‌کنید به اوج قله موفقیت رسیده‌اید و بیشتر از این پیشرفت کردن برایتان میسر نیست.
  •  

مشاور کسب و کار همان کاتالیزوری است که کسب و کار شما را سریع‌تر و راحت‌تر به موفقیت و پیشرفت می‌رساند. اما چگونه؟


خوشبختانه طراحان لپ‌تاپ‌ها فکر چنین روزهایی را کرده‌اند و محل قرارگیری رم لپ‌تاپ و هارددیسک آن را جای مناسب و در دسترسی قرار داده‌اند. اگر این طور نباشد، شاید مجبور شوید همه پیچ‌های لپ‌تاپتان را بازیکی از رایج ترین مشکلات شارژر لپ تاپ ، پارگی کابل برق آداپتور هست. به این صورت که در اثر عواملی مثل کشیده شدن یا جمع کردن کابل، این قسمت دچار پارگی میشه و حتی میتونه خطراتی رو هم برای شما به همراه داشته باشه.اگر مطمئن هستین که ایراد شارژ نشدن لپتاپ بخاطر شارژ هست، میتونین برای تعمیر اون با کارشناسای تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی تماس بگیرید. بعضا هم دیده شده که اتصالات داخل کابل قطع شده و به این ترتیب، شارژر درست عمل نمیکنه. خرابی برد آداپتور هم مساله ی دیگه ایه که عملکرد این قطعه رو به شدت تحت تاثیر قرار میده. فقط باید توجه داشته باشین که در ورودی این قطعه تعمیر لپ تاپ، برق AC 220v وجود داره و به همین دلیل هم بررسی و تعمیرات برد، نیاز به تخصص و مهارت بالایی داره و باید با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام بشه.https://mihanvideo.com/v/m9CP6/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98%D8%B1_%D9%84%D9%BE_%D8%AA%D8%A7%D9%BE_%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%88%D8%B3

 

جالبه بدونین که آداپتور شارژر لپ تاپ

 

دارای قطعات بسیاری هست که مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RCL اولیه  و در نهایت، خازن بزرگ اولیه مدار، جزء مهم ترین اونها هستن. بروز نقص در هر کدوم از این قطعات، زمینه ساز خرابی شارژر و عدم عملکرد صحیح این قطعه میشه. اگه تو مراحل تست آداپتور، وقتی کابل برق آداپتور به پریز مدار لامپ سری متصل میشه، لامپ خاموش و روشن نشه، قطعا مشکل شارژر از بخش مدار هست و نیاز به ترمیم یا تعویض بخش های مختلف این قطعه هست. در ادامه، میتونین ضمن تماشای فیلم آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی و آشنایی با موارد ذکر شده، با روش ها و مراحل ترمیم این قطعه هم آشنا بشین.
شارژر به عنوان یکی از قطعات اصلی لپ تاپ، نقش اصلی رو در تامین انرژی این دستگاه ایفا میکنه. سالم بودن این قطعه و تعمیر به موقع اون، اهمیت خیلی بالایی داره؛ خرابی شارژر حتی میتونه باتری لپ تاپ رو هم دچار مشکل کنه. به همین خاطر هم در صورت بروز کوچیک ترین مشکل، این قطعه باید در اسرع وقت تعمیر یا تعویض بشه. خب بخش های داخلی شاژر و آداپتور خیلی ظریف هستن و تعمیرشون اصلا کار راحتی نیست.در واقع کسی که این کار رو انجام میده، باید مهارت و تجربه ی کافی تو این حوزه داشته باشه؛ وگرنه ممکنه شارژر رو به طور کلی از کار بندازه. ما توی این مقاله، شما دوستان عزیز رو با مشکلات رایج شارژر و روش های تعمیرات شارژر لپ تاپ ایسوس آشنا می کنیم تا در وهله ی اول، بتونین از خرابی اون پیشگیری کنین یا مشکلاتش رو خیلی زود برطرف کنین. ضمن این که شما عزیزان می تونین برای تعمیر شارژر لپ تاپ ایسوس خودتون، روی مهارت و تخصص بالای تکنسین های واحد تعمیرات لپ تاپ است.

نمایندگی اچ پی، ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران به ویژه خدمات مرتبط با تعمیر محصولات این شرکت هست. این نمایندگی، با تمرکز بر رایج ‌ترین اشکالات ایجاد شده در محصولات، متدهای نوینی رو جهت رفع و برطرف سازی اونها مورد استفاده قرار میده. استفاده از پیشرفته ‌ترین تجهیزات تعمیر، به کارگیری جدیدترین روش‌ های تعمیر، تعویض قطعات معیوب با قطعات اصل و اورجینال، عیب ‌یابی صحیح دستگاه با استفاده از دستگاه‌ های هوشمند، گارانتی خدمات و مواردی از این دست، بعضی از ویژگی های بارز نمایندگی تعمیرات اچ پی در مرکز سخت افزار ایران به شمار میرن. این عوامل سبب پیشروی و موفقیت این مرکز در حیطه کاریش شده و نمایندگی اچ پی رو به عنوان یه مجموعه ی تخصدر زمان توسعه اپلیکیشن به طور روزمره با موقعیت‌هایی مواجه می‌شویم که نیازمند اجرای برخی اسکریپت‌های خاص دستورها به صورت دوره‌ای هستیم. اگر با سیستم‌های یونیکسی کار می‌کنید احتمالاً می‌دانید که job cron این دستورها را می‌توانند اجرا کنند. از سوی دیگر این موارد در سیستم‌های مبتنی بر ویندوز به نام وظایف زمان‌بندی‌ شده (scheduled tasks) شناخته می‌شوند.

در ادامه به بررسی یک مثال ساده از job cron مبتنی بر یونیکس می‌پردازیم:

آیا لپ تاپ استوک یعنی لپ تاپی که تعمیر شده؟


این سوالی است که بسیاری از کاربران قبل از خرید  در ذهنشان ایجاد میشود.باید گفت که  مانند هرکالای دست دوم دیگری احتمال این را دارد که تعمیر شده باشد . بهترین راه برای اطمینان از این موضوع بهتر است از فروشگاه معتبر و با سابقه که کیفیت محصول را ضمانت میکنند خرید نمایید.راه دیگر برای تشخیص این موضوع توجه به گرید بندی محصول میباشد لپ تاپ های گرید A و A+ معمولا با توجه به کارکرد کم آنها میتوان گفت که بدون مشکل هستند.اکثر مارک های استوک موجود در ایران برند های شرکت های معروف HP , DELL , LENOVO ,ACER ,APPLE میباشد که از این میان HP و DELL اکثریت لپ تاپ های استوک را شامل میشوند.این کد کاملاً ساده است. این کد فایل statistics.sh را هر 5 دقیقه یک بار اجرا می‌کند.

با این که این روش بسیار ساده است؛ اما در اغلب موارد با موقعیت‌هایی

مواجه هستیم که نیازمند پیاده‌سازی کاربردهای بسیار پیچیده‌تری هستیم.

از سوی دیگر سیستم‌های پیچیده نیازمند تعریف کردن چندین job cron است که در بازه‌های زمانی متفاوتی اجرا شوند.

در ادامه برخی از وظایف را مشاهده می‌کنید که یک وب اپلیکیشن پیچیده باید به صوت دوره‌ای در بک‌اند خود اجرا کند:

  • پاکسازی داده‌های غیرضروری از پایگاه داده بک‌اند
  • به‌روزرسانی اندیس‌های کش فرات‌اند جهت حفظ به‌روزرسانی
  • محاسبه آمارهای وب‌سایت
  •  پشتیبان‌گیری از اجزای مختلف وب‌سایت

 

مدتی بود که شارژر لپتاپم درست کار نمی‌کرد. وقتی که به برق وصلش می‌کردم، محافظ داخلی‌اش فعال فعال می‌شد و بعد از چند دقیقه برق را وصل می‌کرد. چند وقت بعد وضعیت آنقدر بد شده بود که حتما باید چند ضربه به شارژر می‌زدم و یا آنرا روی زمین می‌کوبیدم تا برق را وصل کند. باز هم مدتی به همین شکل کار کرد تا اینکه کاملا از کار افتاد. وقتی که به برق می‌زدمش فقط صدای ضعیف تایمر محافظش شنیده می‌شد و دریغ از کمی شارژ. حالا که دیگر کاملا از شارژر لپتاپ قطع امید کرده بودم، در اینترنت جستجو کردم تا شاید یک بنده خدایی قبلا به همین درد مبتلا شده باشد و راه حلی جلوی پایم بگذارد. وبلاگ بی‌همزبان را پیدا کردم. این آقای بی‌همزبان که احتمالا حالا دیگر همزبانش را پیدا کرده است. (آخرین پست وبلاگش مربوط به بیش از یک سال پیش است.) هم همین مشکل را با یک شارژر سونی داشته و به شکل محیرالعقولی با استفاده از یک کارد میوه‌خوری و یک تکه دستمال کاغذی (و به گفته خودش مقداری هم اعتماد به نفس کاذب) توانسته شارژرش را تعمیر کند. قضیه از این قرار است که یکی از قطعات شارژر (ترانزیستور قدرت و یا آی.سی ریگولاتور) که همه‌ی جریان شارژ باتری از آن عبور می‌کند به قدری داغ می‌شود که حرارتش باعث ذوب شدن لحیم پایه‌هایش می‌شود.


خوب، حالا که مشکل پیدا شد و یک بنده خدایی با امکانات بدوی توانسته مشکل را حل کند، منِ تا بنِ دندان مسلح چرا نتوانم!؟
پس با اعتماد به نفس کاملا غیر کاذب دست به کار شدم و شارژر لپتاپ خودم را با موفقیت تعمیر کردم.قبل از پرداختن به نکاتی در مورد تعمیرات شارژر لپ تاپ ایسوس یه روش کاربردی رو مورد بررسی قرار میدیم. اگه لپ تاپ شما شارژ نمیشه، قبل از هر کاری آداپتور رو تست کنین تا مطمئن بشین که مشکل از این قطعه هست یا خود لپ تاپ ایرادی داره. برای تست آداپتور، کابل برق رو به پریز مدار لامپ سری وصل کنین تا لامپ روشن و خاموش بشه. بعدش باید کابل از پریز جدا بشه و در کمتر از 10 ثانیه دوباره متصل بشه. این بار دیگه لامپ اصلا روشن نمیشه. حالا کابل رو جدا کنین و بعد از یک دقیقه، دوباره وصلش کنید؛ توجه داشته باشین که این بار لامپ بازم روشن و خاموش میشه.حالا کابل آداپتور رو به پریز برق شهر وصل کنین و از خروجی آداپتور ولتاژ بگیرید (دقت کنین که این ولتاژ باید با ولتاژ نوشته شده روی بدنه آداپتور یکی باشه) اگه مراحل به همین شکلی که گفتیم انجام شد، یعنی آداپتور سالمه و مشکل ناشی از شارژر نیست. فقط به این مساله توجه کنین که برای نتیجه گیری بهتر، لازمه انجام فرایند تست آداپتور برای تشخیص خرابی شارژر لپ تاپ ایسوس رو به متخصصن it در نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس مرکز سخت افزار ایران محول کنین.همه‌ی وسایل موجود را کنار دستتان قرار دهید (یا خودتان بروید کنار وسایل). من این وسایل را استفاده کردم: انبردست، وسایل لحیم‌کاری، چاقوی کوچک ولی محکم، پیچ‌گوشتی دوسوی بزرگ و مولتی‌متر.
پیش خود تصور می‌کنید این بزرگ‌ترین نقطه‌قوت شما است که از نزدیک بر همه بخش‌های کسب و کارتان اشراف دارید و با زیر و بم آن آشنا هستید. اما آیا این تصور درست است؟
در مرکز کسب و کارتان ایستاده‌اید و از فاصله‌ای بسیار نزدیک به آن نگاه می‌کنید، و این باعث می‌شود نقاط کور شما افزایش یابد، مشکلات، چالش‌ها، سرمایه‌های ناملموس و حتی فرصت‌های تکرار نشدنی از دید شما پنهان بماند.برای همین به فرد باتجربه‌ای نیاز دارید که خارج از گود کسب و کار شما ایستاده باشد و بتواند با نگاهی بیطرفانه و عاری از هر گونه تعصب و قضاوت، کسب و کار شما را بررسی کند، کسی که در اداره کردن و موفقیت کسب و کارهای مختلف سابقه درخشانی داشته باشد؛ یک مشاور کسب و کار.

  1. اگر نابسامانی‌های اقتصادی، رکود بازار، بحران‌های پی در پی و رقابتی بودن بیش از حد بازار شما را مضطرب و نگران کرده؛
  2. اگر حس می‌کنید کسب و کارتان خیلی بیشتر از این پتانسیل دارد و می‌تواند پیشرفت کند اما نمی‌دانید چگونه این پتانسیل‌ها را بالفعل کنید؛
  3. اگر حس می‌کنید همه راه‌ها را رفته‌اید اما نتوانسته‌اید برای مشکلاتتان راهکار مناسبی پیدا کنید؛
  4. اگر می‌خواهید سیستم‌سازی* کنید تا کسب و کار شما در نبودتان بی هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهد؛
  5. اگر می‌خواهید یک کسب و کار جدید راه بیندازید اما دست نگه داشته‌اید چون از ریسک‌ها و مشکلات این مسیر بی‌خبرید؛
  6. اگر ایده‌های بکری در ذهن دارید اما نمی‌دانید چگونه باید این ایده‌ها را اجرایی کرد؛
  7. اگر نمی‌توانید گاو بنفش کسب و کارتان را پیدا کنید؛

و از همه مهم‌تر این که، اگر فکر می‌کنید به اوج قله موفقیت رسیده‌اید و بیشتر از این پیشرفت کردن برایتان میسر نیست.
مشاور کسب و کار همان کاتالیزوری است که کسب و کار شما را سریع‌تر و راحت‌تر به موفقیت و پیشرفت می‌رساند. اما چگونه؟
شارژر لپتاپها در اصطلاح پِرِسی هستند. یعنی پیچی برای باز کردن ندارند و حتما باید قاب آنها را بشکنید تا بتوانید به مدارات داخلی‌اش دسترسی پیدا کنید. در این مرحله با استفاده از چاقوی کوچک و پیچ‌گوشتی و انبر دست، قاب را به گونه‌ای که از شیار باریکی که دورش دیده می‌شود (و محل پِرِس شدن قاب است) شکسته و باز می‌کنیم. اگر این کار را به دقت انجام دهید، ظاهر شارژرتان حفظ می‌شود. روشی که من به کار بردم این بود که انبردست را به صورت بسته، داخل قسمتی که کابل برق شهر به آن وصل می‌شود گذاشتم و بعد با فشار بازش کردم. البته دقت کردم که با فشار زیاد لبه‌های شارژر را نشکنلپ تابم من وقتی شارز بهش وصل می کردم برق واردش نمیشد گفتن محل وردی برقش مشکل پیدا کرده و بعد دادم تعمیر شد الان که آوردم خونه با برق و بدون باتری روشن میشه اما زمانیکه باتری رو وصل می کنم و لپ‌تاپ‌رو به برق میزن باتری شارژ نمیشه و لپ تاپ بعد از یک دقیقه خاموش میشه
دور مدارات شارژر یک لایه‌ی عایق پلاستیکی و یک قاب فلزی قرار دارد. قاب فلزی فقط از یک نقطه‌ی کوچک به مدار لحیم شده است که به راحتی می‌توان آنرا با هویه و قلع‌کش جدا کرد. قاب فلزی به راحتی جدا می‌شود. لایه‌ی عایق هم با مقدار زیادی چسب به مدار چسبیده است که البته چسب محکمی نیست و می‌توان با کمی دقت این لایه را سالم جدا کرد.
معمولا خارج کردن باتری از بدنه لپ تاپ در اکثر لپ تاپ‌ها یکسان است و شما بایستی مراحل زیر را طی کنید. همچنین برای بهبود عملکرد باتری از مطلب ” آموزش افزایش عمر باتری لپ تاپ “دیدن فرمایید.وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری طی یک تفاهمنامه، قرارداد همکاری برای ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در منطقه نوآوری پردیس بستند. بر اساس این تفاهمنامه، این پارک در ضلع شرقی پارک فناوری پردیس احداث شده و ۳۰ هکتار خواهد بود. همچنین شرکت‌های حاضر در این پارک از مزایای بسیاری همچون معافیت از مالیات عملکرد سالیانه برای مدت بیست سال و معافیت از مالیات حقوق کارکنان و همچنین افزیش ضریب امتیاز فنی برای شرکت در مناقصات بهره‌مند خواهند شد.
لپ تاپ را خاموش کنید.لپ تاپ را برعکس کنید و در نزدیکی باتری ضامن نگه دارنده باتری را در جهت نشان داده شده بکشید.
باتری از محل خود خارج می‌شود و آن را به آرامی جدا کنید.قبل از اینکه همه‌چیز را به وضعیت سابقش برگردانید، اول شارژر را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که عمل جراحی موفقیت‌آمیز بوده است.

6. بستن شارژر:


لایه‌ی عایق را با کمی (دقت کنید گفتم کمی.) چسب سر جایش محکم می‌کنیم و بعد قاب فلزی را هم دورش قرار داده و محل اتصالی را که جدا کرده بودیم دوباره لحیم می‌کنیم. مدار را که حالا دوباره ساندویچ شده است، داخل قاب قرار می‌دهیم. قبل از چسباندن قاب اول امتحانش کنید که به درستی جا برود. فراموش نکنید که کمربند شارژر را هم که کابلها را جمع می‌کند، سر جایش قرار دهید. حالا لبه‌های قاب را به مقدار کافی چسب بزنید (لبه‌های هر دو نیمه‌ی قاب را) و آنها را محکم روی هم فشار دهید. من دور قاب را هم خیلی محکم چسب برق پیچیدم و حتی یک هاون سنگین را هم رویش گذاشتم.


7. استفاده از شارژر:


بعد از چسباندن قاب شارژر از آن استفاده کنید و باتری لپتاپ‌تان را شارژکنید. با این کار هم باتری لپتاپ را که احتمالا حسابی خالی شده است شارژ می‌کنید. هم با این کار شارژر گرم می‌شود و چسبها زودتر خشک می‌شوند. بعد از گذشت چند ساعت و اطمینان از خشک شدن چسبها می‌توانید چسب برق دور آن را باز کنید.
شارژر آماده است. نوش جان!

 

سلام شماخودتونم تعمیرات انجام میدین؟
 

اعتماد به نفس کاذبت، اعتماد به نفس کاذب ما رو تشدید کرد :)) منم موفق شدم یه شارژر تعمیر کنم :))
 

سوکت شارژر منم خراب،شده دیگ درست نمیش؟
 

سلام متاسفانه عکس ها در وب لاگ قابل دیدن نیست اگه میشه عکس تعمیر شارژر لپ تاپ دل را به ایمیلم ارسال کنید ممنون
محمئدسلام دوست عزیز قبل از فیش شارژر من یه قطعه برجسته وجود داره اون توش چیه ؟ یه وقت خازن مازن نباشه ؟ منم سیم شارژرم خم شده
 

آداپتورهای تغذیه AC/DC و یا شارژرهای باطری، ولتاژ برق ورودی AC 220V را (که یک ولتاژ بالا محسوب می شود) به عنوان ورودی گرفته و آن را به یک ولتاژ سطح پایین که مورد نیاز هر لپ تاپ است، تبدیل می کند. آداپتورهای تغذیه AC/DC، توان مورد نیاز برای لپ تاپ و همچنین شارژ باطری آن را تامین می کنند. به همین جهت استفاده از آداپتور مناسب هر لپ تاپ بسیار حائز اهمیت می باشد.

چنانچه نیاز به خرید یک آداپتور جدید برای لپ تاپ خود را دارید حتما به نکات زیر توجه فرمایید:

۱- سر فیش آداپتور جدید شما باید دقیقا همانند سرفیش آداپتور قبلی شما باشد.

۲- ولتاژ خروجی آداپتور شما دقیقا باید به مقدار ولتاژ خروجی آداپتور قبلی شما باشد.

۳- پلاریته + و – خروجی آداپتور جدید شما باید همانند پلاریته خروجی آداپتور قبلی شما باشد.

ولتاژ و جریان خروجی هر آداپتور بر روی برچسب مشخصات آن ذکر شده است. به عنوان مثال  در شکل پایین خروجی آداپتور  ۱۹ ولت ۴٫۷۴ آمپر می باشد.

زمانی که تصمیم به خرید یک آداپتور جدید دارید قانون زیر را باید در نظر داشته باشید:

۱- ولتاژ خروجی آداپتور باید کاملا یکسان باشد و جریان آن می تواند مساوی و یا بیشتر از آداپتور اورجینال باشد.

۲- به عنوان مثال، چنانچه یک لپ تاپ نیاز به یک آداپتور ۱۹ ولت ۴٫۷ آمپر داشته باشد، به جای آن می توان از ۱۹ ولت ۶٫۳ آمپر  استفاده کرد
چگونه آداپتورها را تست و یا تعمیر کنیم؟

جهت تست و یا تعمیر آداپتورها ابتدا باید از معیوب و سالم بودن آداپتور اطمینان حاصل شود. در بعضی موارد ایراد از آداپتور نیست و ممکن است مربوط به لپ تاپ، باطری و یا مدار جانبی آن باشد.چگونه می توان تشخیص داد که یک آداپتور لپ تاپ خراب شده است؟چگونه می توان تشخیص داد که یک آداپتور لپ تاپ خراب شده است؟ می توان آن را با یک مولتی متر (ولت متر) تست کرد. اگر ولتاژ یک آداپتور ۱۹ ولت سالم را تست نمایید, مولتی متر عدد ۱۹٫۵ ولت را نشان می دهد. این عدد کاملا نرمال و در رنج مجاز می باشد اما چنانچه این عدد برای مثال صفر و یا ۲۵ ولت باشد قطعا آداپتور خراب است.


چگونه می توان تشخیص داد که یک آداپتور لپ تاپ سالم است؟

جهت حصول اطمینان از سالم بودن یک آداپتور دو روش وجود دارد.


۱- آداپتور را می توان با یک لپ تاپ و باطری سالم تست کرد. یک آداپتور سالم باید بتواند توان مورد نیاز لپ تاپ بدون باطری را حتی در صورتی که ۱۰۰% درصد ظرفیت CPU استفاده می شود را تامین کند و همچنین باید بتواند باطری لپ تاپ را به طور کامل شارژ کند. (البته در صورتی که از سالم بودن خود لپ تاپ اطمینان دارید)

۲- چنانچه از سالم بودن لپ تاپ و یا باطری خود اطمینان ندارید، می توانید  یک مدار تست برای آن درست کنید. برای این مدار تست فقط به یک مصرف کننده توان، مانند مقاومت و یک مولتی متر نیاز دارید. با یک فرمول ساده می توانید مقدار مقاومت را محاسبه کنید:https://web.telegram.org/#/im?p=@Rahimmashhad

حتما باید به توان مقاومت توجه فرمایید حداقل ۱۰% باید بیشتر از توان آداپتور باشد. به عنوان مثال برای آداپتور ۱۹ولت ۴٫۷ آمپر مورد تست ما، میتوان مقدار مقاومت را به صورت زیر محاسبه کرد:R = 19V / 4.7A = 4.043مقدار مقاومتی که در مدار تست میخواهید استفاده کنید باید از این مقدار بیشتر باشد. نزدیکترین مقاومت قابل خریداری به این مقدار را انتخاب کنید. مقدار توان آداپتور مثال ما ۹۰ وات می باشد، بنابراین به عنوان مثال مقاومت ۴٫۳ اهم ۱۰۰ وات انتخاب مناسبی به نظر می رسد.مقاومت را باید به دو سر خروجی آداپتور متصل کنید حتما دقت فرمایید که اتصالی ایجاد نشود چون ممکن است به آداپتور آسیب برساند. ولتاژ خروجی آداپتور را با مولتی متر اندازه گیری فرمایید باید تغییر چندانی نکرده باشد.
چگونه آداپتورها را تعمیر کنیم؟آداپتورهای لپ تاپ دارای باکس هستند (روکش پلاستیکی پوشاننده برد آداپتور) که باز کردن این قطعه کار آسانی نیست و در صورتیکه با روش نامناسبی آن را باز نمایید، باعث بد شدن ظاهر آداپتور شده و گاهی نیز ممکن است آداپتور شما از نظر ایمنی مشکل پیدا کند.

خرابی این قطعه معمولا یکی از حالتهای زیر است;

 خرابی کابل برق آداپتور- در این حالت برای رفع مشکل کافیست کابل برق را تعویض نمایید.  خرابی بخشی از برد آداپتور- در این صورت حتما باید به تعمیر کار مراجعه نمایید زیرا به دلیل وجود برق AC 220v در ورودی این قطعه، کار کراین قطعه خطرناک بوده و نیاز به آگاهی داردخرابی سیم آداپتور- این خرابی قابل حل است و میتوانید سیمی که سرفیش آداپتور روی آن قرار دارد را تعویض نموده و مشکل را حل نمایید. فقط حتما مطمئن شوید که سرفیش جدید دقیقا مشابه قبلی باشد.ابتدا باز هم شما رو به حاشیه دعوت می کنم ،اینرو خیلی ساده بگم ،اگر حوصله باز کردن آداپتور رو به شکل ترو تمیز ندارید ،کلا بی خیال تعمیر این قطعه پر دردسر و بی سود بشید ،بزارین قبل از تعمیر این قطعه بازم بگم در بسیاری از موارد، مشاهده شده که بعد از حتی تمیز باز کردن آداپتور ،تعمیرکار با دیدن درون آداپتور از خیر تعمیر این قطعه گذشته ،مثلا این آداپتور های نازک لپ تاپ های دل داخلش یک غاراش میشی هست که خدا می دونه،پر از چسب و مایع سفید رنگ که بعد از کندنشون نصف قطعات اس ام دی هم به فنا می ره و در کل بهتره قاب رو با تزریق تینر 10000 بین شیار ها و گذاشتن حوصله و وقت و البته یک عدد چاقوی تیز و بلند و به روشی که باید به جان شیار بین قاب بالایی و پایینی اوفتاده و فقط با تزریق تینر و فشار و گذر وقت قاب رو باز کنید ،اینجا کلیک کنید.

 

شارژر من چند وقتی هس به برق وصل میشه صدای ویز ویژ میده البته نه پیوسته بینش متوقف میشه و شارژ نمیکنه اگه هم خییییییییلی دقت کنی میبینی که یه نور کوچیکی هم به صورت چشمک زن میدرخشه مشکل از کجاست؟؟؟بازشم کردم قطعه ای پیدا نکردم که جدا باشه خواهش میکنم جواب منو یا اینجا بدید یا برام ایمیل کنیدسلام و ممنون از آموزش قشنگتون شارژر من هم تقریباً همون مشکل شارژر شمارو داره (و دقیقاً از همون مدله). شارژرم بعضی وقتا لپ تاپ رو روشن میکنه اما پیغام میده که نمیتونه باتری رو شارژ کنه و میگه باید شارژری با توان بیشتر وصل کنید (90 وات به بالا) در حالیکه شارژر من 90 وات هستش. هر بار که اون رو دو سه بار به زمین میکوبم مشکلش برطرف میشه طبق راهنماییِ شما بازش کردم (از بابت راهنماییتون بسیار متشکر) اما جایی ندیدم که لحیمش باز شده باشه فقط دو قسمت روی بُرد دیدم که رنگش عوض شده بود ، (مثل اینکه یه مایعی روی اون ریخته شده باشه.) اون قسمتها رو با مسواک و الکل تمیز کردم (احتمال دادم اتصالی ایجاد کرده باشند) و شارژر رو بستم. اما مشکلش حل نشد و مجبور شدم دوباره مثل سابق به زمین بزنمش تا خوب شه !!!! در هر صورت ممنون از آموزشتون ... بازم منتظر راهنماییِ جدید هستم ..بنابراین چنانکه می‌بینید کارهای زیادی وجود دارند که باید به صورت دوره‌ای و همچنین در بازه‌های زمانی متفاوت اجرا شوند. اگر یک «سیستم ادمین» پاره‌وقت باشید، تعریف job cron برای این وظایف، بسیار ساده خواهد بود؛ اما در پاره‌ای مواد توسعه‌دهندگان می‌خواهند که روش آسان‌تری نیز در اختیار داشته باشند.تعمیر آداپتور لپ تاپ فرآیندی است که طی آن تلاش می گردد ناکارآمدی و اختلال پیش آمده در عملکرد آداپتور مرتفع گشته و کیفیت اولیه این قطعه به آن بازگردانده شود. بهره‌مندی مرکز تخصصی تعمیر آداپتور لپ تاپ از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر، ضمن سرعت‌بخشی به عملیات سرویس و بهسازی آداپتور لپ تاپ و ارتقاء کیفیتِ خدماتِ ارائه شده، سبب کسب رضایت بیش از پیش مشتریان و کاربران لپ تاپ‌ ها گردیده است. این مرکز به تأیید بسیاری از همکاران و مشتریان از به‌روزترین و متعهدترین مراکز ارائه تعمیر تخصصی آداپتور لپ تاپ می‌باشد که موفق به کسب حداکثر میزان رضایت مشتریان و همکاران خود گشته است؛ دلیل این امر پایبندی مرکز تخصصی تعمیر آداپتور لپ تاپ به اصول و قواعدی است که در بسیاری از مراکز دیگر نادیده گرفته شده و توجهی به آن‌ها نمی‌گردد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز تخصصی ترین خدمات سخت افزاری مرتبط با آداپتور لپ تاپ خویش را دریافت نمایید.https://final.ir/sony-laptop-charger
خدمات تخصصی واحد تعمیر آداپتور

  1.     تست افت ولتاژ آداپتور لپ تاپ
  2.     تست تغذیه قطعات لپ تاپ
  3.     تعمیر آداپتور لپ تاپ
  4.     حل مشکل روشن و خاموش شدن لپ تاپ
  5.     برطرف کردن مشکل دیرشارژ شدن لپ تاپ
  6.     رفع مشکلات مربوط به سوکت آداپتور لپ تاپ
  7.     رفع مشکل لپ تاپ هایی که شارژ نگه نمی دارند
  8.     تعمیر لپ تاپ هایی که شارژ باتریشان زود خالی می شود
  9.     رفع مشکل شارژ نشدن دستگاه
  10.     تعمیر سیم شارژر لپ تاپ

   

عیب یابی و تعمیر آداپتور لپ تاپ

 

در بخش زیر برآنیم تا شما کاربران گرامی را در جریان شیوه تعمیر آداپتور لپ تاپ قرار دهیم. در صورتی که لپ تاپ شما نیز به مشکل برخورده است و اطمینان دارید که اشکال پیش آمده در آن ناشی از اختلال در آداپتور آن است با ما همراه باشید. در بخش زیر بصورت گام به گام و مرحله به مرحله شیوه تعمیر و سرویس آداپتور لپ تاپ را با شما درمیان می گذاریم.گام نخست در تعمیر آداپتور لپ تاپ: باز کردن قاب آداپتورگام نخست در تعمیر آداپتور لپ تاپ بازکردن قاب آن است. همانطور که می دانید آداپتور لپ تاپ داری حفاظ پِرِسی است و پیچی برای باز کردن ندارد؛ از اینرو تنها راه ممکن جهت دسترسی به فضای درون و مدارات داخلی آن شکستن قاب است. در این مرحله با استفاده از پیچ‌گوشتی و انبر دست، قاب را (از شیار بین دو قاب و محل پِرِس شدن قاب) شکسته و باز می‌کنیم. ( این کار را با دقت و احتیاط انجام دهید تا صدمه ای به ظاهخدمات مرتبط با سرویس و تعمیر آداپتور لپ تاپ در این مرکز منحصر به مدل و برندی خاصی نیست ودارندگان کلیه دستگاه های لپ تاپ می توانند با مراجعه به این مرکز تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیرات آداپتور لپ تاپ را دریافت دارند. تعمیر و سرویس آداپتور لپ تاپ ایسوس، تعمیر اداپتور لپ تاپ ایسر، تعمیر و سرویس آداپتور لپ تاپ سونی، تعمیر و بهسازی آداپتور لپ تاپ دل، تعمیر و بهسازی آداپتور لپ تاپ اچ پی، تعمیر و تعویض آداپتور لپ تاپ اپل، تعمیر و تعویض آداپتور لپ تاپ فوجیتسو، تعمیر و تعویض آداپتور لپ تاپ توشیبا، تعمیر و بهسازی آداپتور لپ تاپ لنوو، تعمیر آداپتور لپ تاپ سامسونگ و …. از خدمات ارائه شده در این مرکز است که به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. سرویس های مرتبط با تعویض آداپتور لپ تاپ نیز با حضور در این مرکز قابل دریافت است.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ
مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از لپ تاپ های موجود در بازار اعم از ایسوس، لنوو و … به مراجعان ارائه می گردد. مراجعان به این مرکز، بسته به نوع و مدل لپ تاپ و اشکال پیش آمده در آن به یکی از پارت های تعمیرات لپ تاپ راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز  نظیر تعمیر آداپتور لپ تاپ را دریافت می کنند. خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ به یُمن وجود کارشناسان زبده با بالاترین سطح کیفی و با استفاده از مؤثرترین متدهای تعمیر انجام می‌پذیرد. واحدهای موجود در این مرکز تمامی لپ تاپ ها را پشتیبانی کرده و تمامی ایرادات ایجاد شده در هر یک از لپ تاپ ها را برطرف می سازند. جهت آشنایی با واحدهای تعمیر لپ تاپ موجود در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ به بخش زیر مراجعه نمایید.و بـزرگ بیشمار، کوله باری از تجربه و تخصص را آمیزه فعالیت های خویش ساخته و از این راهرو موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خویش گشته است. شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی هر چه بیشتر با کادر فنی این مجموعه و نیز خدمات ارائه توسط این مرکز به وب سایت مرکز سخت افزار ایران به آدرس https://hardwarecenter.ir/ مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی درج شده در این وب سایت با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

  • ۹۹/۰۳/۱۹
  • وسن وسونو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی