قطعات لپ تاپ

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاریخچه ی باتری های لیتیوم یون

تولید تعداد معدودی از مدل های با کیفیت در هر ماه، ممکن است و فقط زمان کافی را باید برای این کار صرف کنید. آنچه که شما باید در اینجا به آن بیاندیشید این است که مدل ها را با بهترین کیفیت به پایان برسانید. با وجود اینکه وقت و زمانی که صرف می کنید بسیار زیاد است، در ابتدا ممکن است سود چندانی به دست نیاورید.تنها راه دور زدن این سیستم جدید این است که از یکی از مغزهای فناوری‌های اپل بخواهید تا با استفاده از دانش خود کاری کند که باتری برای دستگاه احراز هویت بشود و اطلاعات باتری نمایش داده شود. البته روش دیگر انجام این کار این است که میکروکنترلر یک باتری قدیمی را به باتری جدید وصل کنید اما این کار هم نیازمند دانش ویژه‌ای است و از عهده بیشتر افراد بر نخواهد آمد.برای دیدن باطری لپ تاپ اینجا کلیک کنید.

  •  در پی اعلام این موضوع، یکی از کاربران به یک مرکز تعمیر
  • آیفون شخص ثالث مراجعه کرد تا باتری خود را تعویض کند.
  • کاربر وقتی وارد بخش “Battery Health” در تنظیمات آیفون
  • خود شد، به جای نمایش درصد سلامتی باتری، واژه “Service” نمایش داده می‌شد.
  • این پیام وقتی نمایش داده می‌شود که باتری خراب شده است و نیاز به تعویض دارد..
  •  سیستم یادشده با استفاده از مجموعه‌ای از منابع نرم‌افزاری
  • سخت‌افزاری سعی می‌کند عملکرد باتری‌های قدیمی

"آیفون را ارتقا دهد تا از خالی شدن سریع شارژ آنها جلوگیری شود."

باتری‌های قدیمی معمولا باعث طولانی‌تر شدن مدت زمان راه‌اندازی گوشی شده و کندی و کاهش سریع ظرفیت شارژ آنها بر روی نحوه نمایش فایل‌های چندرسانه‌ای و غیره نیز تاثیر منفی می‌گذارد.تراکنش ۲.۲۴ میلیون دلاری در حالی صورت گرفته که ارزش هر بیت کوین با کاهش ۰.۹۷ دلاری طی ۲۴ ساعت به ۹۳۴۷ دلار رسیده است. این رمزارز هفته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته که طی آن ابتدا تا حدود ۱۰ هزار دلار صعود کرده و سپس با در پیش گرفتن روند نزولی تا ۸۹۰۰ دلار پایین آمد و فعلا در کانال ۹۰۰۰ دلاری به سر می‌برد.

تراکنش‌‌های وال‌ها یکی از موارد اصلی اثرگذار روی قیمت این رمزارز است. تعداد وال‌های با بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین در سال جاری از ۱۶۵۰ نفر به حدود ۱۸۸۲ نفر رسیده که طی ۳ سال اخیر بی سابقه بوده است. افزایش تعداد وال‌ها در حالی رخ داده که بیت‌کوین به عنوان ابزاری برای داد و ستد بدون نیاز به شبکه بانکی معرفی شد اما حالا به عنوان نوعی سرمایه به آن نگریسته می‌شود که با کارکرد اصلی این رمز ارز در منافات است.
از همین رو اپل قدرت باتری‌های آیفون‌های تازه را تقویت کرده تا آنها برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده باشند و عمر مفیدشان نیز افزایش یابد. این شرکت همچنین از تعویض باتری‌های قدیمی آیفون با دریافت هزینه‌ای ۵۰ تا ۷۰ دلاری خبر داده است.این در حالی است که باتری که مرکز شخص ثالث روی آیفون کاربر قرار داده بود، کاملاً سالم و بی‌عیب بود.


این موضوع نشان می‌دهد که شرکت اپل از کاربران می‌خواهد

 

که به مراکز رسمی مراجعه کنند تا تکنسین بتواند به صورت کاملاً مجاز باتری گوشی آنها را عوض کند یا تعمیرات لازم را انجام دهد.شاخه نیمه‌رساناهای بی‌وای‌دی تنها شرکت چینی تولید‌کننده IGBT به شمار رفته و سرمایه‌گذاران بزرگی چون Sequoia China، CICC Capital، SK Group، شیائومی، لنوو، ARM، SAIC و BAIC دارد.ناگفته نماند بی‌وای‌دی در سال 1995 با هدف تولید اجزا و قطعات الکترونیکی پایه‌گذاری شد، ولی این شرکت به مرور به حوزه‌های دیگری چون خودروسازی و انرژی‌های تجدیدپذیر ورود پیدا کرد. بد نیست بدانید اتوبوس‌ها و تاکسی‌های الکتریکی شهر شنژن که مقر بی‌وای‌دی در آنجا واقع شده، ساخت این شرکت هستند.به‌این‌ترتیب به‌صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت که جایگزینی باتری‌های ناشناخته روی آیفون‌های مدل جدید و نمایش اطلاعات باتری تقریباً غیرممکن است. البته اپل هنوز در رابطه با این اقدام جدید خود توضیحی نداده است اما احتمال می‌دهیم که دلیل این کار را ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود اعلام بکند.برای ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید.


 باطری‌های lithium-ion  که توانایی شارژ مجدد دارند – اولین بار در سال 1970 بوجود آمدند و اولین بار در سال 1991 توسط سونی برای دوربین‌های دستی به بازار ارائه شدند. این باطری‌ها امروزه در همه چیز وجود دارند از آیفون تا تجهیزات پزشکی، از هواپیما تا ایستگاه فضایی بین المللی و...شاید بزرگترین نشانه از میزان ارزش و نقش این باطری‌ها در زندگی امروز ما این باشد که جایزه نوبل شیمی 2019 به سه دانشمندی تعلق گرفت که در مورد باطریهای lithium-ion  تحقیق می‌کردند.

  1. در طول قرن گذشته توسعه باتریهای  lithium-ion
  2.  بسیار سریع پیش رفت. امروز میتوانیم اکتشافات بزرگی را در آینده پیش‌بینی کنیم.
  3. از ابتدا تقاضا برای باتری‌های بزرگتر و بهتر برای اتومبیلهای
  4. برقی یک رابطه نزدیک با سیستمهای ذخیره انرژی خانگی داشته است
  5. مخصوصا  کم شدن قیمت سلول‌های خورشیدی که از یارانه دولتی هم برخوردار هستند
  6. ترغیب کننده و  اثرگذار ، برای مشتریانی ک بدنبال انرژی های پاک میباشند
  7. تحقیقات ، نشان میدهد  روند رو به رشد تولید و فروش سلولهای خورشیدی
  8.  باتریهای  خانگی  با همان شیب رشد تولید ماشینهای الکتریکی پیش رفته است.

نمودار رشد بازار ذخیره کننده های انرژی در آمریکا از سال 2012 تا 2024این باتری و چگونگی دستیابی به این رقم فوق العاده صحبتی نکرده است، ولی طبق گفته‌های «Zeng Yuqun»، رییس این شرکت، ایلان ماسک به چین سفر کرده و از این باتری بازدید کرده است.مدیرعامل تسلا قصد دارد باتری مدل‌های آینده سدان تسلا مدل ۳ را که در کارخانه تسلا در شانگهای ساخته می‌شوند، با این باتری تعویض کند. آنطور که در گزارش بلومبرگ نوشته شده، تسلا تاکنون از باتری‌های ساخت پاناسونیک و LG در خودروهای برقی خود استفاده کرده است. «Zeng» می‌گوید شرکت تحت امر او آماده تولید انبوه این باتری بوده و اضافه می‌کند قیمت آن فقط ۱۰ درصد از باتری‌های فعلی بیشتر خواهد بود.

 

تفاوات باتری های پلیمر و لیتیوم یون

باتری یکی از گران قیمت ترین قطعات خودروهای برقی است. با اینکه باتری ۲ میلیون کیلومتری شرکت CATL قیمت بیشتری نسبت به باتری‌های فعلی دارد، به دلیل اینکه نیازی به تعویض نداشته و حتی ممکن است بتوان آن را از خودروی قدیمی باز کرده و روی خودروی جدید نصب کرد، احتمالاً مشتریانی که در مورد خرید خودروی برقی دودل هستند را مجاب به خرید خواهد کرد.تسلا نیز در این بازار سلول خورشیدی و باتری خانگی هم  کار خود را با باتری‌های Powerwall  آغاز کرده است و یا شرکت‌هایی مانند Enphase Energy باتری‌هایی ارائه می‌دهند که با سیستم‌های خورشیدی ادغام شده‌اند و این شرکت در سال 2019 ، 465% رشد داشته است.

 

قدم بعدی ذخیره سازی در مقیاس عمومی


با تمام این توضیحات ، بزرگترین بازار بالقوه ذخیره انرژی ، مصرف کنندگان انفرادی نیستند ، بلکه شرکتهای عظیم تجاری هستند. انرژیهای تجدیدپذیر مانند باد و خورشیدی ، انرژیهای فراوانی برای شبکه برق تولید میکنند . اما تازمانی که سیستم ذخیره انرژی موثری و پایداری نباشد ، ما متکی به سوختهای فسیلی خواهیم بود. ساده تر بگویم ، انرژی مورد استفاده شما در همین ثانیه ، دقیقا در لحظاتی قبل تولید شده است. ذخیره زیادی وجود ندارد.

بنابراین عرضه و تقاضا همیشه باید در حال تعادل بماند

 

اما با کاهش قیمت باتری ، بیشتر  شرکتهای عمومی در حال ادغام باتری های لیتیوم یونی در تامین کننده های برق مورد نیاز خود هستند. این باطری‌ها  جایگزین  اول تامین برق مورد نیاز ، بجای ژنراتورهای ثانویه هستند . ژنراتورهایی که معمولا در مواقع اوج مصرف روشن میشوند و  از گاز طبیعی یا گازوییل استفاده میکنند. بیمارستان در جایگزین کردن باتری‌ها بجای ژنراتورها اولویت دارند. افق دید در ده سال آینده نفوذ بیشتر و بیشتر باتری‌ها در شبکه برق را به وضوح نشان میدهد.


در اکتبر 2019 اکادمی سلطنتی علوم سوئد اینطور نوشت

 

بدون شک این پیشرفت‌های غیر منتظره در آینده در زندگی ما تاثیرات مثبت زیادی خواهد داشت نه تنها برای راحتی ما، بلکه برای احترام به محیط زیست و نهایتا تداوم زیست در سیاره ما.خودرو‌های الکتریکی و طی کردن فاصله‌هاتسلا اولین شرکت اتومبیل سازی بود که در سال 2008 با معرفی یک اتومبیل تمام برقی، ساخت این وسیله نقلیه را تجاری سازی کرد. خودروسازان تا قبل از این، در تلاش برای  ساخت اتومبیل‌های هیبریدی بودند و علاقه ای  به تولید این دست ماشین‌های تمام برقی که هزینه زیادی در برداشت ، نداشتند. اما سلیقه مصرف کنندگان طی دهه گذشته تغییر کرده است . مخصوصا در اروپا که قوانین سختی بر تولید اتومبیل‌های مبتنی بر سوخت پاک حاکم است و خودرو سازان بر مبنای این سلیقه و قوانین مجبور به پیگیری تولید این خودروهای پاک هستند. تقریبا تمام خودروسازها در سبد محصولات خود نمونه ای تمام برقی یا حداقل هیبریدی را دارند یا برنامه ای برای ساخت آن پیش بینی کرده اند.

 

در ماه نوامبر 2019 فورد از خودرو تمام الکتریکی 

 

به نام Mustang Mach-E رونمایی کرد. این خودرو بخشی از برنامه 11 میلیارد دلاری این شرکت برای توسعه 40 مدل خودرو تمام برقی و هیبریدی تا انتهای سال 2022 میباشد. خودرو ساز بزرگ دیگر ، فولکس واگن در ماه مارس 2019 هدف گزاری 50 مدل خودرو برقی  را به 70 مدل جدید تا سال 2028 ارتقا داد.به virgol مراجعه کنید.بر این اساس شما می توانید در خانه ابتدا یک درآمد خانگی برای خود ایجاد کنید و رفته رفته آن را به یک درآمد ارزی تبدیل کنید. چنین ایده ای از نظر فنی به خوبی جواب می دهد.

سخن آخر

حتی اگر شما چنین کاری را با Turbosquid  آغاز نکنید و از شرکت های دیگر از جمله Artstation ، Cubebrush ، CGTrader ، Flipped Normals و Gumroadبرای مدلسازی خود کمک بگیرید، می توانید روزانه حداقل 75 دلار را کسب نمایید. این میزان درآمد برای شروع است و رفته رفته با پیشرفت کار می تواند به بیش از این نیز برسد، به طوری که پس از مدتی کار شما می توانید به یک تعطیلات برای استراحت رفته و کمی استراحت کنید. این در حالی است که شما درآمد بالایی را کسب کرده اید و دیگر نیازی به کار زیاد ندارید. Turbosquid می تواند برای شروع یک درآمدزایی ارزی به شما بیش از آنچه که فکر می کنید در کسب تجربه و مهارت کمک کند.
ه گزارش ایتنا از ایسنا، اپل به صورت جدی از تمامی کاربران مدل‌های مذکور مک بوک پرو تقاضا کرده است که به هیچ عنوان دیگر از دستگاه خود استفاده نکنند و هرچه سریع‌تر با مراجعه به نمایندگی‌های اپل، باتری لپ‌تاپ خود را با یک باتری جدید به صورت کاملاً رایگان تعویض کنند.
بر اساس گزارش گاردین، کاربران لپ‌تاپ‌های مذکور قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت رسمی اپل ، در قسمت About this Mac ، شماره سریال مک بوک خود را وارد کرده و در صورت نیاز، به تعویض باتری آن اقدام کنند.

در بیانیه اپل همچنین ذکر شده است: امنیت، ایمنی و رضایت مشتریان همواره بزرگترین اولویت اپل بوده و خواهد بود، بنابراین این شرکت بزرگ از تمامی کاربران دستگاه‌های مذکور درخواست کرده که هرچه سریع‌تر به نمایندگی‌های مربوطه مراجعه کرده و به صورت کاملاً رایگان باتری دستگاه خود را تعویض کنند.شما می توانید نسبت به خرید مستقیم مدل‌های سه بعدی ( 3D ) آماده از وب سایت بزرگ توربو اسکوئید از طریق خدمات سایت بیست پیمنت استفاده کنید.همچنین در صورت کسب درآمد ارزی به راحتی می توانید از طریق ما نسبت به نقد کردن درآمد ارزی خود اقدام کنید و معادل درامد دلاری خود ریال دریافت کنید.می تونید به اکانت ایشان در تلگرام مراجعه کنید.

  • وسن وسونو