قطعات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

بین باتری های قدیمی و جدید چه تفاوتی هست؟

 

در مقایسه باتری های لیتیوم یونی با نسل های قدیمی تر باتری ها یعنی نیکل کادمیومی (NiCd) و نیکل مولیبدن (NiMH)، باتری های Li-Ion وزن سبک تری دارند و علاوه بر این از دوره ماندگاری بیشتری در هر بار شارژ بهره می برند. پس طبیعی است که هنگام خرید وسایلی همچون لپ تاپ و موبایل و غیره ، به این نکته توجه خیلی خاصی شود.هر کمپانی ، در معرفی باطری بکار رفته در محصول خود ، علاوه بر ذکر میزان ساعت کاری در حالتهای مختلف ،چند سلولی بودن آن را نیز بیان می کنند.شاید برای خیلی ها جالب باشد بدانند که این اصطلاح ها در واقع به چه معناست و چه تأثیری در روند کار وعملکرد باطری ، مخصوصاً باتری لپ تاپ دارد.ما در ادامه سعی می کنیم تا به شکلی ساده به بیان این موضوع بپردازیم. همانطور که می دانید باتری ها را بر اساس نیازهای مختلف به سه حالت سری،موازی، و ترکیبی (سری-موازی) می بندند. کمپانی ، در معرفی باطری بکار رفته در محصول خود ، علاوه بر ذکر میزان ساعت کاری در حالتهای مختلف ، چند سلولی بودن آن را نیز بیان می کنند و اینجا کلیک کنید.

  1. شاید برای خیلی ها جالب باشد بدانند که این
  2. اصطلاح ها در واقع ه چه معناست و چه تأثیری در روند
  3. کار وعملکرد باطری ، مخصوصاً باتری لپ تاپ دارد. ما در
  4. ادامه سعی می کنیم تا به شکلی ساده به بیان این موضوع بپردازیم
  5.  همانطور که می دانید باطری ها را بر اساس نیازهای مختلف به
  6. سه حالت سری،موازی، و ترکیبی (سری-موازی) می بندند.
  7. هدفون های بلوتوثی از محبوب ترین لوازم جانبی هستند
  8. که مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند. چرا که این دستگاه های
  9. دوست داشتنی نظیر هندزفری های با سیم دست و پاگیر نبوده

و کاربران را در طول روز اذیت نخواهند کرد. شیائومی یکی از شرکت های فعالی است که در زمینه تولید لوازم جانبی موبایل و تجهیزات الکترونیکی فعالیت می کند. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت هندزفری Mi True است. درست مانند AirPods اپل، Mi True با فناوری بی سیم استریو بی سیم (TWS) عرضه می شود. مواد سیلیکونی نرم این دستگاه ظاهر زیبایی به آن داده است این هندزفری بلوتوث همچنین با طراحی ضد تعریق ساخته شده و آن را برای فعالیت های فضای باز و ورزشی مناسب کرده است. هنگامی که از این هندز فری برای اولین بار استفاده می کنید، شاید زمانی صرف خواهد شد تا محل دقیق را در گوش خود پیدا کنید. اما هنگامی که محل مناسب را پیدا کردید استفاده از از هندزفری در طول روز برای شما یک کار آسان و معمولی به شمار میرود. این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است و بنابراین اولین انتخاب دانشجویان کالج است.

 

دوستداران بدنسازی در طول فعالیت های تناسب اندام

 

خود بسیار راحت از آن استفاده می کردند. با توجه به عرصه رقابت در بازار، هدست بلوتوث Xiaomi Redmi AirDots یک کار خارق العاده انجام داده است. در حال حاضر سخت است که گوشی های این کیفیت را در بازار با چنین قیمت مناسبی پیدا کنید. هندزفری بلوتوث شیائومی مدل Redmi AirDots طراحی کاملا بی سیم هدفون Xiaomi در حقیقت با فناوری TWS True Wireless Stereo کار می کند، این به این معنی است که دو گوشی کاملا مستقل هستند و هیچ کابلی وجود ندارد که آنها را به هم متصل کند، همانطور که قبلا اپل AirPods استفاده می شد. همچنین می توانید به سرعت به دستگاه های iOS یا دستگاه های اندروید مانند تلفن های همراه، پد، نوت بوک و سایر دستگاه ها متصل شوید. هدست Mi True Wireless Earbuds از جدیدترین نسخه بلوتوث یعنی ۵٫۰ پشتیبانی می کند که اتصال آن به گوشی به راحتی قابل انجام است تنها کافیست ایربادها از داخل بیرون آورده و داخل گوشتان قرار دهید سپس بلوتوث گوشی را روشن کرده و ایربادرا به آن متصل نمایید. چیپست بلوتوث نسخه ۵٫۰، ضمن مصرف انرژی آن نیز پایین تر است، میزان انتقال داده ها تا ۲ برابر نسبت به نسل قبلی، سریع تر و پایدار است.

  • هدست بلوتوث Xiaomi Mi True Wireless Earbuds
  • دارای ریزپردازنده Raychem 8763 می باشد. این برای ارائه سیگنال
  • بهتر شناخته شده است. قابلیت تماس دو طرفه این دستگاه به شما اطمینان می دهد
  • که حتی در مکان های بسیار شلوغ و پر سر و صدا بتوانید به تماس ها پاسخ دهید.
  • در حالت سری ، شدت جریان ثابت می ماند و ولتاژ بالا می رود کردن منوی
  • (power user menu instead) یا به جای آن کلید Windows + X برای دسترسی
  • به این منو استفاده کنید. 2-تنظیم قابلیت خاموش شدن صفحه نمایش بصورت

خوکار اگر شما برای چندین دقیقه از لپ تاپ خود دور هستید، قطعا صفحه نمایش شما روشن هست و داره باتری مصرف میکنه. شما میتونید در زمانی که از دستگاه تون استفاده فیزیکی نمیکنید از تنظیمات پیشرفته تر برای کم نور کردن و خاموش کردن صفحه نمایش به صورت خودکار پس از یک زمان مشخص برای لپ تاپ خودتون بهره ببرید. 10 روش و راهکار برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ شما 3-غیر فعال کردن بلوتوث و سایر دستگاه های سخت افزاری لپ تاپ شما به احتمال زیاد دارای رادیو، بلوتوث و ممکنه حتی مادون قرمز داشته باشد. همه این دستگاه ها صرفا در حالت روشن به راحتی از باطری دستگاه شما چه در حال استفاده باشند و یا نباشند برق مصرف میکنند. شما می تونید باتری رو با غیرفعال کردن

" این تجهیزات زمانی که شما در حال استفاده از آنها نیستین را نجات دهید. "

برای غیر فعال کردن بلوتوث: شما می تونید با فشار کلید (FN) و کلید با نماد بلوتوث در لپ تاپ خودتون این کار رو انجام بدید. وقتی که شما دسترسی به Wi-Fi ندارید یا سوار هوا پیما شدید یا اصلا ازش قصد ندارید استفاده کنید حتما Wi-Fi رو غیر فعال کنید. اینکار قدری مهم بوده که براش کنار یا جلوی لپ تاپتون یه کلید در نظر گرفته شده که برای خاموش روشن کردن Wi-Fi هستش. 10 روش و راهکار برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ شما 4- تنظیم عالى تنظیمات کاهش انرژی ابزاری که ویندوز به شما ارائه می دهد Power plans برنامه های کنترل قدرت و انرژیست که به سرعت می توانید تنظیمات قدرت لپ تاپ خود را به پروفایل های مختلف تغییر دهید. به عنوان مثال، شما می توانید کامپیوتر خودتون رو در حالت Balanced mode یا متعادل قرار داده و زمان بیشتری از لپتاپتون استفاده کنید و اگر شما ذخیره برق نیاز دارید باید به حالت Power saver سوئیچ کنید که در این حالت از هر بیت انرژی شما می توانید بهره برداری کنید. تنظیمات هر حالت انرژی را می توان به صورت جداگانه تغییر داد. شما تنظیمات Power plans را در Control Panel’s و در پنجره Power Options پیدا کنید. این دو گانه را بسیار زیبا بیان کرده، و اگرچه در تب و تاب یک داستان از نوع پیرمردی هستیم و آن چنان افت و خیزی در داستان نیست،https://virgool.io/@bahrami.ehssan/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%81%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-objc6pplxggd ولی سماجت رحمت شخصیت اصلی، تا آخرین نفس و دیدار با رئیس جمهور ما را همراه خودش می کشاند. در پایان، یک مسئله ی خوب دیگری در فیلم وجود دارد و آن صحبت های آرمانی و به قولی کلیشه ای، از زبان واقعیت هاست. بازیگران سن بالای فیلم، به خوبی از واقعیت کارشان بر آمده اند و من که سال های زیادی را با پیرمرد ها دم خور بوده ام و اخلاقیاتشان را می دانم، خیلی با این جماعت هم اخت شدم و غرق داستانشان.

در واقع، مثل پایتخت که تلاش داشت حرفش را از زبان خانواده ی ساده ی روستایی بیرون بکشد، این جا نیز همین اتفاق را داریم. و اتفاقا به مذاق من خیلی هم خوش آمد. حالا این کلیشه و فریاد سر نظام کجا واقعیت خود را نشان می دهد ؟ من بیچاره، وام ازدواجی دارم و ماهیانه اقساطش را می دهم. وقتی در سامانه بام (بانکداری الکترونیکی بانک ملی) چک کردم و دیدم اقساطم را به خاطر کرونا، سه ماه عقب انداخته اند، خیلی خوشحال شدم. واقعا خوشحال شدم. امروز رفتم و دیدم که ای دل غافل! نه به ما گفته اند، نه اعلام عمومی کرده اند، زده اند زیر قولشان، بی تربیت ها (!) ورداشته اند دوباره اقساط را برگردانده اند به وضعیت قبلی، تازه جریمه هم شده ایم!!! 10 روش و راهکار برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ شما برای تغییر گزینه Advanced power options تنظیمات پیشرفته انرژی، لینک The Change plan settings کلیک کنید و Change advanced power settings را انتخاب کنید.

 

شما می توانید انواع تنظیمات رو در اینجا از جمله تعیین

 

روشن یا خوش کردن هارد دیسک لپ تاپ خود خود به طور سریع تر و دستور به کامپیوتر خودتون برای کم کردن سرعت پردازنده به جای روشن کردن فن اگر آن را گرم می کنه رو بدید. هر دوی این تکنیک ها میتواند نجات بخش انرژی باطری شما باشه. اگر شما حالت تنظیمات پیش فرض Power saver حالت ذخیره برق را انتخاب کنید نسبتا مطلوب هستش ، اما شما می توانید در بعضی از شرایط حتی از تنظیمات تهاجمی تر و سختگیرانه تری استفاده کنید. 10 روش و راهکار برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ شما 5-استفاده از Power Troubleshooter ویندوز ویندوز 7 و 8 دارای یک ابزار عیب یابی قدرت است که سیستم شما را در صورت مشکل تخلیه باتری جستجو و به طور خودکار آنها را تعمیر میکند. برای بارگذاری و استفاده از این ابزار، باز کردن پنجره Troubleshooting رفع اشکال در کنترل پنل و انجام جستجو برای عیب یابی و حل مشکل سیستم را انجام دهید.

در حالت موازی ، ولتاژ ثابت می ماند و شدت جریان بالا می رود در حالت ترکیبی ، هم ولتاژ و هم شدت جریان بالا می رود. در باطری لپ تاپ ، همین حالت سوم وجود دارد. هر سلول در واقع یک باطری جداگانه است یعنی بعنوان یک باطری جداگانه در نظر گرفته می شود که بنا به نیاز دستگاه ساخته شده اند. مثلا در یک باطری لپ تاپ شش سلولی ، سه سلول اول را سری می بندند ، سه سلول دیگر را هم دوباره سری می بندند و این دو دسته ی سه تایی را با هم موازی می کنند تا ولتاژ و جریان مورد نظر تأمین شود. بطور کلی نمی توان گفت که باطری لپ تاپ شش سلولی بهتر است یا چهار سلولی ! زیرا تعداد سلوله در حالت سری ، شدت جریان ثابت می ماند و ولتاژ بالا می رود در حالت موازی ، ولتاژ ثابت می ماند و شدت جریان بالا می رود در حالت ترکیبی ، هم ولتاژ و هم شدت جریان بالا می رود. در باتری لپ تاپ .

همین حالت سوم وجود دارد. هر سلول در واقع یک باطری جداگانه است.یعنی بعنوان یک باطری جداگانه در نظر گرفته می شود که بنا به نیاز دستگاه ساخته شده اند. مثلا در یک باتری لپ تاپ 4 سلولی ، 2 سلول اول را سری می بندند،2 سلول دیگر را هم دوباره سری می بندند و این دو دسته ی 2 تایی را با هم موازی می کنند تا ولتاژ و جریان مورد نظر تأمین شود. بطور کلی نمی توان گفت که باتری لپ تاپ 3 سلولی بهتر است باتری لپ تاپ یکی از اجزای لپ تاپ می باشد که از آن برای ذخیره انرژی مورد نیاز لپ تاپ استفاده می شود تا بتوان از دستگاه بدون اتصال به برق هم استفاده کرد. باتری لپ تاپ یک قطعه شیمیایی محسوب می شود که با استفاده از سلول های برقی انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. باتری های لپ تاپ به دو دسته باتری جداشدنی و باتری جدانشدنی تقسیم می شوند.

مبحثی که در مورد نوت بوک مطرح می باشد تعداد سلول های هر باتری می باشد. سلول یک قطعه بسیار ساده می باشد که از آند و کاتد و سلول های گالوانیکی ساخته شده است. باتری لپ تاپ وظیفه ذخیره سازی الکتریکی را بر عهده دارد. هم زمان با انجام تغییرات شیمیایی، انرژی الکتریکی ذخیره و سپس آزاد می شود. در باتری هایی که در حال شارژ می باشند این عمل چندین بار اتفاق می افتد و مجددا تکرار می شود. جالب است بدانید که مقداری از انرژی باتری در اثر گرما هدر می رود. باتری‌های مورد استفاده در تجهیزات الکترونیکی دارای ولتاژهایی هستند که بسته به تکنولوژی ایجاد و شرایط دیگر دارای ولتاژ و جریان مشخصی هستند. با این حال ممکن است در زمان مصرف انرژی به ولتاژ یا جریان متفاوتی از آنچه که باتری ایجاد می‌کند، نیاز باشد. با به هم بستن سری یا موازی چندین باتری به یکدیگر، ترکیب‌های متفاوتی از انرژی برای مصرف در تجهیزات الکترونیکی فراهم می‌شود. برخی از باتری‌های لپ‌تاپ هم دارای مشخصات مثل ۴ سلولی یا ۶ سلولی یا موارد مشابه هستند.

 

هر سلول باتری مورد استفاده در لپ‌تاپ مقدار مشخص

 

از جریان و ولتاژ را ایجاد می‌کند و با درکنار هم قرار دادن چندین سلول، می‌توان انرژی الکتریکی متناسب با ساختار لپ‌تاپ را ایجاد نمود. نکاتی در مورد تعداد سلول‌های باتری اینکه در یک باتری تعداد سلول بیشتری موجود است، به معنی توان بیشتر آن نیست. چون کیفیت و ساختار داخلی باتری‌ها با هم متفاوت است. ممکن است در باتری با تعداد سلول کمتر، از تکنولوژی بهتری استفاده شده باشد. عمر باتری با سلول‌های بیشتر، معمولا از باتری با سلول‌های کمتر، طولانی‌تر است زیرا تعداد دفعات شارژ و خالی شدن شارژ در آن کمتر خواهد بود. حجمی که باتری‌ها با سلول بیشتر اشغال می‌کنند.

معمولا بیشتر است ولی به دلیل طراحی بهتر یا به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن‌تر ممکن است این اتفاق رخ ندهد. باتری لیتیوم یون آخرین نوع از باطری لپ تاپ های ساخته شده در بازار می باشد که وزن آن حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد است. این باتری ها از مواد بی خطر ساخته شده اند. چند مورد از معایب این نوع باتری لپ تاپ این است که در صورت شارژ بیش از حد، باتری کارایی خود را از دست می دهد. باتری لیتیوم یون دارای مصرف داخلی کمتری است و این خود یک حسن است. باتری نیکل کادمیوم باتری استفاده شده در نوت بوک ها در گذشته این نوع باتری ها بودند اما اکنون می توان گفت از رده خارج شده اند. این نوع باتری ها هر چند هفته یکبار شارژ و دشارژ می شوند.

یکی از ویژگی های خوب این باتری سرعت بالای آن است. یکی از معایب این نوع باتری ها این است که قبل از خالی شدن کامل باتری لپ تاپ نباید آن را شارژ کرد زیرا به عمر باتری آسیب می رساند. باتری نیکل متال هیدرید ویژگی های این باتری تقریبا مشابه باتری های نیکل کادمیوم می باشد با این تفاوت که نسبت به شارژ و دشارژ چندان حساس نیست. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع باتری ها در میزان ظرفیت شارژ شدن است که تقریبا دو برابر نیکل کادمیم می باشد.

باتری لیتیوم پلیمری این نوع باتری ها یکی از بهترین راه های تامین انرژی الکتریکی هستند. باتری لیتیوم پلیمری دارای محدودیت های کمتری نسبت به دیگر انواع باتری هستند.باتری های لیتیوم پلمیر دارای ابعاد کوچکتر و سبکتری هستند.نکته قابل توجه این می باشد که این نوع باتری ها نیاز به شارژ شدن ۱۰۰% و شارژ اولیه ۱۲ ساعت ندارند. یکی از راهکار هایی که با آن می توانید این نوع باتری را تشخیص دهید این است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شوند. باتری هوشمند باتری های هوشمند دارای ویژگی هایی هستند که سایر باتری ها نیستند . یکی از مهم ترین این ویژگی ها این است که داخل این نوع باتری ها برد های مداری وجود دارد که چیپ هایی موجود در این برد ها به ان ها اجازه می دهد که با لپ تاپ و کامپیوتر ارتباط برقرار کنند و عملکرد باتری، دما و ولتاژ خروجی را نمایش دهند. مفهوم تعداد سلول در باتری لپ تاپ آیا شما هم به دنبال درک تفاوت مفهوم لپ تاپ ۶ سلولی و ۴ سلولی هستید ؟آیا برای شما هم تفاوت تعداد سلول های لپ تاپ سوال شده است؟

 

"باتری بر اساس نیاز های مختلف در سه حالت موازی ،سری ،ترکیبی بسته می شود ."

 

همان طور که می دانید و در فیزیک خواندیم در حالت سری شدت جریان و در حالت موازی ولتاژ ثابت است .باتری لپ تاپ در حالت ترکیبی بسته می شود و هر سلول لپ تاپ را می توان یک باتری جداگانه در نظر گرفت مثلا در یک باطری لپ تاپ شش سلولی ، سه سلول اول را سری می بندند ، سه سلول دیگر را هم دوباره سری می بندند و این دو دسته ی سه تایی را با هم موازی می کنند تا ولتاژ و جریان مورد نظر تأمین شود .توان باتری لپ تاپ از حاصلضرب ولتاژ در جریان به دست می آید و هرچه تعداد سلول های یک باتری بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر می شود اما ممکن است حجم برابر باشد.سلول ها مطلقا در بازدهی نهایی دستگاه نقش مستقیمی ندارند زیرا ممکن است دستگاه شما توان مصرفی بالایی داشته باشد و باتری را خیلی زودتر خالی کند.

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • وسن وسونو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی